کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جمهور آمریکا و یک زن یهودی همجنس باز

25 ارديبهشت 1389 ساعت 11:50


رئيس‌جمهور آمريكا در جديدترين رسوايي خود يك زن يهودي هم‌جنس باز را به عنوان نهمين قاضي دادگاه عالي فدرال در اين كشور انتخاب كرد.

به گزارش فارس، انتخاب "الينا كاگان " به عنوان قاضي شماره 9 دادگاه عالي فدرال آمريكا از سوي رسانه‌هاي مختلف رسوايي تازه‌اي براي "باراك اوباما " رئيس‌جمهور اين كشور ناميده شد.

كاگان رئيس سابق دانشكده حقوق در دانشگاه هاروارد و مشاور حقوقي كنوني اوباما است كه ناگهان با اعلام كانديداتوري وي از سوي اوباما براي تصدي رياست دادگاه عالي فدرال آمريكا به محل توجه رسانه‌هاي خبري تبديل شد.

از آنجائيكه اعضاي اين دادگاه 9 نفره نقش مهمي را در صدور قوانين مربوط به مردم‌ آمريكا ايفا مي‌كند، انتخاب اين يهودي به اين سمت در محافل قضايي آمريكا جنجال زيادي بر پا كرده است.

پايگاه خبري فلسطين‌اليوم، در گزارش خود در اين باره مي‌نويسد وي كه همكار اوباما در دانشگاه هاروارد نيز بوده، يك زن يهودي 50 ساله است كه تاكنون ازدواج نكرده و انتشار برخي اخبار در مورد هم‌جنس‌‌باز بودن وي بر عمق هياهوي رسانه‌اي در مورد اين اقدام اوباما افزوده است.

اين در حالي است كه به احتمال قوي كنگره آمريكا كه ارتباط بسيار نزديكي با لابي صهيونيستي در آمريكا دارد، تعيين اين زن يهودي به اين سمت را مورد تاييد قرار داده و وي را به اين سمت منصوب نمايد.

اين در حالي است كه در گذشته عرف بر اين بوده است كه اعضاي اين كميته 9 نفره از ميان قاضي‌هاي مشهور در كشور آمريكا انتخاب شوند، اما كاگان هيچ سابقه قضاوتي را در پرونده خود ندارد.

بر اساس اين گزارش، در صورت تاييد انتخاب كاگان به اين سمت، وي سومين زن يهودي در ميان قاضي‌هاي اين دادگاه خواهد بود و باقي قاضي‌ها نيز كاتوليك هستند.


کد مطلب: 113955

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/113955/رئیس-جمهور-آمریکا-یک-زن-یهودی-همجنس-باز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com