کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا ملاقات خاتمي با سورس محرمانه ماند و رسانه‌اي نشد

19 دی 1389 ساعت 13:34


كارشناس امور استراتژِيك وزارت امور خارجه گفت: خاتمي بايد پاسخ دهد كه در ديدار وي با جرج سورس چه گذشت و چرا ملاقات وي با سورس محرمانه ماند و رسانه‌اي نشد.

محمدحسن قديري ابيانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تلاش عده‌اي براي بازگرداندن اصلاحات در صحنه سياسي كشور با محوريت خاتمي بيان داشت: با فتنه ۸۸ و عملكرد خاتمي و يارانش در زير سؤال بردن انتخابات كه مي‌دانستند تقلبي اتفاق نيفتاده است، نگرش مردم به اين جريان اعم از مخالف و موافق دگرگون شد.

* امروز ياران خاتمي در آمريكا و در پناه دشمنان ايران قرار گرفته‌اند
كارشناس عالي امور استراتژيك وزارت امور خارجه افزود: امروز ياران خاتمي در آمريكا و در پناه دشمن قسم خورده مردم ايران و فلسطين و تمام مسلمانان جهان قرار گرفته‌اند و دشمنان را به تحريم و تحريك براي حمله نظامي به ايران ترغيب مي‌كنند.
وي تصريح كرد: آنها در حالي كه شعار اصلاحات، مردم‌سالاري، جمهوريت و جامعه مدني سر مي‌دادند، در انتخابات ۸۸ ثابت كردند كه جمهوريت و آراي مردم و جامعه مدني را برنمي‌تابند و در واقع با عملكرد خود در جريان فتنه سال گذشته، كودتايي را عليه جمهوريت نظام و حق حاكميت ملت ايران رهبري كردند.
اين كارشناس عالي امور استراتژِيك وزارت خارجه ادامه داد: آنها ثابت كردند كه براي آراي مردم ايران اسلامي ارزشي قائل نيستند و بر عكس عليه آراي مردم و ادعاهاي خويش عمل مي‌كنند.

* خاتمي با مواضع خود، مردم‌سالاري را زير پا گذاشت
وي بيان داشت: خاتمي با مواضع خود، مردم‌سالاري را زير پا گذاشت و از افراد خبيثي چون موسوي و كروبي حمايت كرد و با اين حمايت، به تمام گفته‌هاي پيشين خود پشت پا زد و نشان داد كه هيچ اعتقادي به آنچه مي‌گفت ندارد.
قديري اضافه كرد: بايد كلمه ديگري را براي اين گروه انتخاب كنيم چون كلمه اصلاحات بار مثبت دارد و اساسا جامعه اسلامي هم هميشه در حال اصلاح خود يا به عبارت ديگر اصلاحات بوده است.
اين كارشناس عالي امور استراتژيِك وزارت خارجه تاكيد كرد: البته اصلاح از نظر ما يعني در مسير الهي قرار گرفتن و حاكميت احكام اسلام صحيح را به اجرا گذاشتن؛ اما آنها كه خود را سران اصلاحات مي‌دانستند، نشان دادند كه منظورشان از اصلاح، دور كردن مردم از از دين و باورهاي مذهبي بوده است.
وي افزود: چرا بايد نزديك‌ترين حلقه‌ها به خاتمي كه در زمان رياست جمهوري او يار وي بودند، امروز در واشنگتن و لندن به خدمت‌رساني به استكبار مشغول باشند.

* چرا خاتمي در اين يك سال سكوت كرد
قديري با اشاره به اينكه رئيس جمهور براي حفظ قانون اساسي سوگند ياد مي‌كند، گفت: خاتمي قسم خورد كه پاسدار قانون اساسي باشد اما با عملكرد خود اين قسم را نيز شكست و به اعتقادات خود نيز پشت كرد.
اين كارشناس عالي امور استراتژِيك وزارت خارجه در ادامه اظهار داشت: امروز خاتمي پس از سپري شدن يك سال از جريان فتنه، ادعا مي‌كند كه منظور ما از تقلب، تقلب در آرا نبوده؛ اين جمله وي بسيار قابل توجه است؛ اگر تقلب در آرا نبوده پس چرا شعار تقلب دادند و خواستار ابطال آراي مردم شدند.
وي ادامه داد: چرا در اين يك سال سكوت كردند و چيزي نگفتند و چرا از كروبي و موسوي كه روبه‌روي نظام قرار گرفته بودند، حمايت كردند.
وي تاكيد كرد: چنين افرادي با وجود اينكه امروز بر سر قدرت نيستند، به اين شكل جلوي آراي مردم و اراده ملت مي‌ايستند؛ پس اگر اين افراد بر سر قدرت بيايند چه خواهند كرد.

* چرا ملاقات خاتمي با سورس محرمانه ماند و رسانه‌اي نشد
قديري با اشاره به ديدار خاتمي با جرج سورس يهودي كه نقش بسياري در راه‌اندازي انقلاب‌هاي رنگي در كشور‌هاي مخالف را داشته است، بيان داشت: خاتمي بايد پاسخ دهد كه در ديدار وي با جرج سورس چه گذشت و چرا ملاقات وي با سورس محرمانه ماند و رسانه‌اي نشد.
اين كارشناس امور استراتژيك وزارت امور خارجه افزود: خاتمي بايد بگويد چرا در برابر فتنه‌گران فراري كه به تحريك كشورهاي غربي عليه ايران دست مي‌زنند، سكوت كرده است و آنها را محكوم نمي‌كند.
وي گفت: خاتمي بايد بگويد چرا از حمايت رسانه‌هاي بيگانه احساس شعف كرد و معيارهاي حضرت امام (ره) را زير پا گذاشت، حضرت امام (ره) همواره مي‌فرمودند دشمنان را با اعمال خود شاد نكنيد ولي خاتمي اين امر را نيز فراموش كرد.
قديري با اشاره به پشت پا زدن جريان اصلاحات به انديشه‌هاي امام(ره) تاكيد كرد: امام خميني (ره) فرمودند پشتبان ولايت فقيه باشيد تا به كشور شما آسيب نرسد، اما خاتمي با قرباني كردن مصالح مردم و سكوت در برابر جريان فتنه و خيانت، همه ادعاها و شعارهاي خود را زير پا له كرد.

* توبه براي خاتمي كافي نيست؛ بايد مسائل پشت پرده را افشا و ياران خائن خود را طرد كند
اين كارشناس امور استراتژِيك وزارت امور خارجه ادامه داد: خاتمي بايد توبه كند چرا كه توبه شرط لازم است هر چند توبه كافي نيست و بايد مسائل پشت پرده را افشا و ياران خيانت پيشه خود را ترد كند؛ خاتمي بايد از ملت ايران عذرخواهي كند تا بلكه خداوند متعال از سر تقصيرات وي درگذرد.

* خاتمي بداند شرط حضور در انتخابات نداشتن سوء پيشينه است
وي همچنين افزود: اين اقدامات خاتمي براي وي سوء پيشينه محسوب مي‌شود و شرط حضور در انتخابات هم نداشتن سوء پيشينه است.
قديري اصلاحات واقعي را اصلاحات بر مبناي دين خواند و گفت: اصلاح طلبان واقعي كساني هستند كه در راه اسلام و احكام قرآن و حاكميت دين، با پيروي از رهنمود‌هاي امام راحل و ولي فقيه زمان گام بردارند.
وي افزود: كساني كه حركت تاريخ و فرهنگ غني و افتخار آفرين ايران را ارج نمي‌نهند و بازيچه دست بيگانگان مي‌شوند و اسلام‌خواهي مردم را ناديده گرفته و حاضر نيستند براي حفظ استقلال كشورشان جان فشاني كنند، در سياست كشور جايي نخواهند داشت.


کد مطلب: 152401

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/152401/چرا-ملاقات-خاتمي-سورس-محرمانه-ماند-رسانه-اي-نشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com