کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام نتیجه انتخابات شوراها ۳ تا ۵ روز بعد

24 خرداد 1392 ساعت 15:50

هیچ اجباری برای گرفتن دو تعرفه ریاست جمهوری و شورا‌ها وجود ندارد و افراد براساس تمایل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. از اعلام میزان تعرفه در شهر تهران برای انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها معذورم.


فرماندار تهران گفت: از اعلام میزان تعرفه در شهر تهران برای انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها معذورم.

به گزارش جهان به نقل از ایلنا، عیسی فرهادی در جمع خبرنگاران با بیان اینكه پیش از ۱۲ هزار كارت برای نمایندگان نظار انتخابات ریاست جمهوری و شوراها صادر شده است اظهار كرد: نمایندگان ناظر می توانند با ورود در هر شعبه در هر ساعت روز نسبت به روند انتخابات نظارت داشته باشد.

وی در پاسخ به اینكه كدام كاندیدای ریاست جمهوری بیشترین نماینده ناظر را دارد اظهار كرد: نمی توان این مساله را بازگو كنم چرا كه ناخواسته برای آن كاندیدا تبلیغ می شود اما تعداد ناظرین بر اساس درخواست كاندیداها انجام شده است.

وی با اشاره به اینكه شمارش آراء انتخابات شورای شهر تهران كی آغاز می شود گفت: پایان شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آغازی است برای شمارش آرای انتخابات شورای شهر تهران در دور چهارم است.

به گفته فرماندار تهران در نهایت سه تا پنج روز بعد از انتخابات شوراها نتایج اعلام می شود.

فرهادی در پاسخ به این كه چه میزان تعرفه در شهر تهران برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مورد استفاده قرار گرفته است گفت: آماری از این زمینه داریم اما فعلا از ارایه آن معذورم.

وی با اشاره به اینكه مردم تمام شعب انتخابات این دوره حضوردارند گفت: امسال برای انتخاب دوره یازدهم ریاست جمهوری و دور چهارم شورا ها ۴۰۰ شعبه اخذ رای به نسبت دوره قبل ریاست جمهوری افزایش یافته است كه در مجموع هم اكنون سه هزار و چهارصد شعبه و ۶۸۰۰ صندوق برای اخذ آرای مردم در شهر تهران وجود دارد.

فرهادی با اشاره به اینكه شهروندان براساس انتخاب خود می توانند در انتخابات شركت كنند اجباری نیست هر فردی كه وارد شعبه اخذ رای می شود هم به شوراها و هم به ریاست جمهوری رای دهد و هرفرد براساس انتخاب خود در انتخابات شركت و شناسنامه آن مهر دار شود.


کد مطلب: 292758

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/292758/اعلام-نتیجه-انتخابات-شوراها-۳-۵-روز-بعد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com