کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نتیجه بی‌توجهی وزیر به تذکر نمایندگان درباره مرتضوی؛

طرح استیضاح شیخ‌الاسلامی تحویل هیئت رئیسه شد

27 اسفند 1390 ساعت 21:29

با وجود هشدار نمایندگان مجلس به وزیر کار، وی سعید مرتضوی را به عنوان رئیس جدید صندوق تامین اجتماعی معرفی کرد.


به گزارش جهان، سعید مرتضوی عصر امروز در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسئولان این وزارتخانه و نمایندگان جامعه کارگری به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد.

صندوق تأمین اجتماعی کشور در دو ماه گذشته با سرپرستی  موسویان اداره می شد و پیش از وی نیز حافظی مدیرعامل این صندوق بود.

پیش از این، جمعی از نمایندگان مجلس از جمله الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس هشدار داده بود که "امضاهای استیضاح وزیر کار آماده است و اگر مرتضوی منصوب شود طرح استیضاح را تقدیم هیات رئیسه می‌کنیم."

اتهامات مرتضوی

سعید مرتضوی که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، در زمینه‌های «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا» تفهیم اتهام شده است و احتمالا به زودی به محاکمه خواهد رسید.

دادستان سابق تهران و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، در تیرماه سال جاری خبر از برائت خود در اتهامات این پرونده داده بود اما اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد.

هشدار سروری

بر این اساس، به دنبال انتصاب مرتضوی، نمایندگانی که درباره این انتصاب به وزیر کار هشدار داده بودند، بلافاصله موضوع استیضاح وی را پیش کشیدند.

پرویز سروری، نماینده مردم تهران در مجلس عصر امروز با اشاره به انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی، به مهر گفت: سازمان تامین اجتماعی یک مرکز حساس و مهم و تاثیرگذار است که شاید بتوان گفت که یکی از قطب های بزرگ اقتصادی کشور در این سازمان قرار دارد. شریف ترین افراد زحمت کش کشور عضو این سازمان یا صندوق آن هستند و ارائه خدمات مناسب به آنها از ضروریات جامعه ماست.

نماینده تهران یادآورشد: متاسفانه با تغییرات پی درپی مدیریتی در چند سال اخیر شاهد کاهش بهره وری و استفاده بهینه از این سازمان هستیم و افرادی که تجربه لازم را ندارند برای تصدی این سازمان معرفی می شوند. احساس می شود که سازمان تامین اجتماعی به مانند کارگاه آموزش شده است که افراد با حضور در آن آموزش لازم را فرا می گیرند و در دستگاههای دیگری اعمال مدیریت می کنند.

تا دیر نشده جبران شود

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه بهتر است تا دیر نشده وزیر کار این انتصاب خود را پس بگیرد یا این که آقای مرتضوی خودش داوطلبانه کنار رود، افزود: درصورت کنار گذاشته نشدن مرتضوی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر کار را که متن آن تهیه شده و به امضای نمایندگان مجلس رسیده است قطعا پیگیری می کنیم.

درخواست استیضاح شیخ الاسلامی تحویل شد

در همین حال، محمد رضا باهنر در گفت وگو با فارس با اشاره به انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی گفت: استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیر رسمی تحویل هیئت رئیسه مجلس شد.

وی ادامه داد: در اولین فرصت زمانی که مجلس باز شود استیضاح اعلام وصول می شود.


کد مطلب: 214178

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/214178/طرح-استیضاح-شیخ-الاسلامی-تحویل-هیئت-رئیسه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com