سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
در نامه سرگشاده کانون جوانان و دانشجویان جمعیت رهپویان عنوان شد:

آیا گره زدن مصلحت نظام به فرزندان و نزدیکان شما به صلاح کشور است؟

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 54543
آیا گره زدن مصلحت نظام به فرزندان و نزدیکان شما به صلاح کشور است؟
به گزارش روابط عمومی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، کانون جوانان و دانشجویان این تشکل با توجه به نامه نگاری آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب در نامه ای سرگشاده آورده است:

جناب آقای هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

با سلام و احترام
هنگامی که از انتشار نامه سرگشاده جنابعالی خطاب به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مطلع شدیم برخود لرزیدیم که "رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام" چگونه مصلحت نظام را به قربانگاه دفاع از اشخاص برده است؟ نامه حضرتعالی صرفنظر از محتوای تاسف برانگیز و اعجاب آورش بدون شک دل دوستداران انقلاب اسلامی را خون کرد و مایه شادی دشمنان داخلی و خارجی گردید؛ آنها که هیچ سنخیتی با نظرات و اندیشه های اصیل انقلاب، امام و رهبری ندارند.

بر این اساس از شما که یقینا از زحمت کشان عرصه های مختلف و ادوار پر فراز و نشیب قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده اید - و انشاءالله می مانید - دلسوزانه گلایه هایی داریم:

1. آیا جنابعالی مصلحت نظام را در انتشار این نامه در نظر گرفته اید؟ آیا گره زدن مصلحت نظام به فرزندان و نزدیکان شما که قطعا بی خطا نیستند به صلاح کشور امام زمان (عج) است؟ آیا برای حضرتعالی که در مسائلی همچون دفاع از عملکرد مدیریت یک دانشگاه، به دیدار رهبری می شتابید امکان ملاقات حضوری سلب شده بود که بدون مشورت با ایشان چنین نامه ای با ادبیات تهدید آمیز نسبت به نظام و توهین آمیز نسبت به رئیس جمهور منتخب ملت و مورد تنفیذ رهبری منتشر نموده اید؟ آیا این تعیین تکلیف شما برای رهبری مغایر با نسبتی نیست که برای خود و رهبری در دانشگاه شریف بیان داشتید و ایشان را ولی امر خود دانستید؟

2. در حالیکه در برنامه مناظره زنده تلویزیونی، آقای کروبی به حمایت شما از آقای موسوی اذعان نمود، چگونه نقش آشکار و پنهان منسوبین سیاسی و خانوادگی خود را در انتخابات اخیر به نفع جریان ضد احمدی نژاد انکار می کنید؟ آیا شما سنگ محک انقلابی یا ضد انقلاب بودن افراد هستید که دیگران را به دو دسته له و علیه خود تقسیم نموده اید؟ اگر منتقدین فعلی به عملکرد منسوبین شما با دشمنان گذشته تان یکی هستند، اکنون در حلقه همان اصلاح طلبان تخریب کننده در جریان انتخابات مجلس ششم چه می کنید؟ آیا احتمال نمی دهید خود عوض شده باشید و لازم باشد به هاشمی اول انقلاب و هاشمی همراه امام و هاشمی خرداد 68 بازگردید؟

3. در حالیکه مناظره مورد اعتراض حضرتعالی، 13 خرداد برگزار شده بود، جنابعالی با شش روز تاخیر، زمانی را برای انتشار نامه خود بر گزیده اید که انعکاس آن در فضای رسانه ای کشور در آخرین ساعات تبلیغات انتخاباتی صورت پذیرد. آیا می توان پذیرفت که این اقدام بدون نگاه تبلیغاتی به نفع کاندیدای مورد حمایتتان انجام شده باشد؟ ضمن اینکه در توضیح مقدماتی دفتر جنابعالی در صدر نامه نیز به این نکته اشاره شده است که احاله پاسخ به پس از انتخابات بدون تاثیر خواهد بود. آیا شرایط حساس انتخابات و فضای هیجانی این چند شبانه روز ایجاب نمی کرد که بر اساس توضیح خودتان علاوه بر این 5 سال، 5 روز دیگر هم دندان بر جگر گذاشته، در فضایی آرام به استیفای حق احتمالی منسوبین عزیزتان مبادرت ورزید؟

4. جناب آقای هاشمی! اگر حضرتعالی شخصا همچون یک کارگزار واقعی حکومت اسلامی با الگو گرفتن از علی (ع) داغ بر دستان دراز شده سوی بیت المال نهاده، از ابتدا با مفسدین اقتصادی چه در دوستان و چه در خانواده خود برخورد می کردید و سر چشمه فساد را با بیل تشر و ترشرویی سد می کردید، اکنون لازم نبود تمام حیثیت و آبروی چند ده ساله خود را به پای آنها بریزید که البته باید گفت متاسفانه این منجلاب فساد پر شده است و این پیل ها را یارای مقابله با خواست عمومی مردم در مقابله با مفسدان اقتصادی در هر منسب و مقامی نیست.

5. اکنون که نامه جنابعالی با این شکل و محتوا و در این شرایط زمانی منتشر شده است و بیم آن می رود که هر اقدام و اظهار نظر شتابزده و نسنجیده موجب سوق دادن هیجانات طبیعی انتخاباتی به سمت اغتشاش و آشوب در سطح جامعه گردد و قطعا مورد نظر و تایید شما نیز نخواهد بود انتظار دوستداران انقلاب و جریاناتی که دل در گرو محبت امام و رهبری دارند از جنابعالی این است که با تدابیر مناسب به جبران تاثیرات نامطلوب آن بپردازید و طمع خام دشمنان انقلاب را از خویش منقطع سازید و بدانید که نیروهای جان برکف انقلاب که در دامنه آتشفشان خانه گزیده اند کوچکترین تهدید علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را در نطفه خفه خواهند کرد.

والسلام علی من اتبع الهدی
کانون جوانان و دانشجویان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی
20/03/1388
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *