چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

احمدي نژاد سكوت 4 ساله درباره مافياي قدرت و ثروت را شكست

پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۵:۰۱
کد مطلب: 53827
 دبير سياسي هفته‌نامه پرتو سخن گفت: احمدي‌نژاد با معرفي ليدر مافياي قدرت و ثروت ريشه اصلي مشكلات كشور را در برابر مردم نمايان كرد و سكوت 4 ساله خود را شكست.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش دبير سياسي هفته‌نامه پرتو سخن در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي بسيار قوي و مسلط بر همه مسائل كشور و جهان ظاهر شد اما ميرحسين به دليل 20 سال دوري از مسائل نسبت به تحولات دنيا اطلاع چنداني از مسائل نداشت.
وي افزود: مناظره احمدي‌نژاد با موسوي به نفع احمدي‌نژاد تمام شد و به نظرم دوستان آقاي موسوي در حق او جفا كردند كه در خصوص مسايل روز دنيا و كشور اطلاعات درست در اختيار وي قرار ندادند و اين مناظره به ضرر او تمام شد.
اين عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) اظهار داشت: آقاي موسوي بعد از افشاگري رئيس جمهور در خصوص پرونده تحصيلي خانم رهنورد بر اعصاب خود تسلط نداشت و دست‌وپاي خود را گم كرد و ديگر نتوانست مناظره را با آرامي پيگيري و مباحث خود را جمع‌بندي كند.
روانبخش افزود: آقاي موسوي همچنين به جاي پرداختن به برنامه‌هاي كلان وارد مسائل جزئي شد و در اظهاراتي تعجب‌آور به بيان مسائلي پرداخت كه در دولت خود او دهها برابر بيش از دولت فعلي اتفاق افتاده بود كه به نظرم باعث تحير مردم شد.
وي ادامه داد: آقاي موسوي مدعي شد روابط ايران و عربستان در دولت نهم دچار تيرگي و نابساماني شد در حالي كه در زمان نخست‌وزيري وي روابط دو كشور متأثر از ناكارآمدي دستگاه ديپلماسي دچار افول شده بود و نه تنها حج تمتع متوقف شد، بلكه چپ‌هاي تندرو و در رأس آنها جريان سيدمهدي هاشمي به عربستان سلاح برده بودند كه در فرودگاه جده دستگير شدند.
دبير سياسي هفته‌نامه پرتو سخن با اشاره به افشاگري‌هاي احمدي‌نژاد در خصوص صحنه‌گرداني هاشمي رفسنجاني عليه دولت نهم اظهار داشت: احمدي‌نژاد با معرفي هاشمي رفسنجاني به عنوان ليدر مافياي قدرت و ثروت ريشه اصلي مشكلات كشور را در برابر مردم نمايان كرد و آنچه مي‌خواست طي 4 سال گذشته بيان كند اما به خاطر مصالح كشور سكوت را ترجيح داد به صراحت به اطلاع ملت رساند.
احمدي‌نژاد گفت: مشكلاتي كه براي مردم در 4 سال گذشته به دليل ايجاد موانع در برابر تلاش‌ها و خدمات دولت نهم بوجود آمد ناشي از فعاليت‌هاي پشت پرده هاشمي رفسنجاني و در واقع براي اولين‌بار عوامل ويژه‌خواري‌ها در كشور را به مردم معرفي كرد.
وي تصريح كرد: گرچه پيش از اين قانون تصويب شد كه براساس آن اسامي مفسيدن بايد بعد از محكوميت در دستگاه قضايي معرفي شود اما در اين زمينه اهمال‌هايي صورت گرفت و مردم همواره خواستار افشاگري مفسدين اقتصادي بودند و آنچه امشب احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي بيان كرد گوشه‌اي از حقايق بود كه در پاسخ به مطالبه ملت بيان شد.
دبير سياسي هفته‌نامه پرتو سخن اظهار داشت: امروز مردم در اقصي نقاط كشور سؤال مي‌كنند كه چرا در معرفي مفسدان اقتصادي و برخورد با آنها و پايان دادن به دست‌اندازي چپاولگران بيت‌المال كوتاهي مي‌شود و رئيس جمهور ملت در برابر ملت بغض فروخورده خود را شكست تا آنها بدانند ريشه مفاسد و تبعيض كجاست؟.
روانبخش افزود: اگر قرار بود همه منتظر بنشينند دستگاه قضايي مفسدين را به مردم معرفي كند كاري از پيش نمي‌رفت و در جريان شهرام جزايري ديديم كه با سهل‌انگاري به او فرصت گريز از چنگال قانون داده شد و اگر افشاگري‌ روزنامه كيهان نبود اين مجرم اقتصادي فرصت فرار پيدا مي‌كرد.
وي خاطرنشان كرد: امكان دارد برخي مراكز قدرت حتي با رئيس جمهور به دليل اعلام اسامي مفسدان اقتصادي به بهانه تخلف از قانون برخورد كنند اما اين اتفاق بايد مي‌افتاد تا مردم در جريان گوشه‌اي از حقايق و واقعيت‌ها در كشورمان قرار گيرند.
اين عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) درباره احتمال بروز خطر براي جان رئيس جمهور به دليل مباحثي كه در مناظره با موسوي مطرح كرد، گفت: اسرائيلي‌ها مدتي است كه تنها راه برداشتن احمدي‌نژاد از سر راه خود را ترور او مي‌دانند و بارها علني اين موضوع را مطرح كرده‌اند و بعد از اين مناظره به دليل برملا شدن برخي مسائل داخلي احتمال خطر افزايش يافته كه بايد حفاظت از رئيس جمهور بيشتر شود.
روانبخش با بيان اينكه رقابت اصلي بين احمدي‌نژاد و موسوي صورت مي‌گيرد، به صداوسيما پيشنهاد داد به اين دو كانديدا فرصتي 90 دقيقه‌اي براي مناظره‌اي ديگر بدهد تا آنها مسائل مورد نظر خود را بيشتر تبيين كنند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: احمدي‌نژاد قطعاً سياست‌هاي فعلي را استمرار مي‌دهد اما هنوز از برنامه‌هاي موسوي اطلاع نداريم در اين مناظره نيز به اين موضوع پرداخته نشد و خوب است صداوسيما به جاي پخش فيلم مستند هر دو كانديدا و يا با كاهش فيلم‌ها و سريال‌ها مناظره ديگري ميان اين دو برگزار كند.
وي گفت: احمدي‌نژاد با معرفي هاشمي رفسنجاني به عنوان ليدر مافياي قدرت و ثروت، ريشه اصلي مشكلات كشور را در برابر مردم نمايان كرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *