شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

خشم عربستان از دعوت ایران به ژنو ۲

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 338734
به دنبال دعوت دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در "ژنو ۲"، عربستان که با حمایت از گروه‌های تروریستی عملکرد مخربی در سوریه داشته است، اعلام کرد که ایران صلاحیت حضور در "ژنو ۲" را ندارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، خبرگزاری عربستان (واس) به نقل از یک مقام مسوول نوشت که ایران به دلیل حضور نیروهای نظامی خود در کنار نیروهای نظام سوریه در این کشور صلاحیت حضور در "ژنو ۲" را ندارد.

این ادعای مقام عربستانی در حالی است که ریاض خود از حامیان اصلی مخالفان سوری در این کشور به شمار می‌رود که به حمایت مالی و نظامی از آن‌ها می‌پردازد.

خبرگزاری واس به نقل از این مقام مسوول که نامی از او برده نشده، نوشت که مواضع عربستان در ژنو پایبندی این کشور به تعهدات کشورهای بزرگ است از این رو دعوت از هر کشور دیگری باید با موافقت علنی و مشروط باشد. هم‌چنین باید رسما و علنا اعلام شود که اولین شرط این حضور باید تشکیل دولت انتقالی باشد اما ایران این موضع را اعلام نکرده است از این رو صلاحیت حضور در کنفرانس را ندارد؛ علاوه بر آن نیروهای نظامی این کشور در کنار نیروهای نظام سوریه در حال جنگیدن در این کشور هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *