شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

بازگشت‌رشته‌های‌حذف‌شده‌به‌دانشگاه علامه

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 335172
رییس دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات علامه طباطبایی از بازگشت تمامی رشته های حذف شده علوم انسانی در مقطع کارشناسی این دانشکده خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، محمدحسین پناهی افزود که این دانشکده از سال آینده در تمامی رشته های حذف شده دانشجو می پذیرد.

حذف رشته های علوم انسانی بدون اعلام قبلی صورت گرفت و داوطلبان کنکور و دانشجویان هنگامی متوجه حذف ۱۳ رشته علوم انسانی در سال ۱۳۹۰ شدند که دفترچه آزمون سراسری دانشگاه ها را دریافت کردند.

بر اساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۰ دانشگاه علامه طباطبایی تنها در رشته های حقوق، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی (علوم قران وحدیث)، مدیریت بیمه اکو و مدیریت جهانگردی در این سال دانشجو پذیرفت.

این دانشگاه قبل از این سال در رشته های حقوق، راهنمایی و مشاوره (مشاوره)، روابط عمومی، روانشناسی آموزش کودکان استثنایی، روزنامه نگاری، زبان و ادبیات عربی، زبان وادبیات فارسی، علوم اجتماعی (برنامه ریزی اجتماعی)، علوم اجتماعی (پژوهشگری علوم اجتماعی)، علوم اجتماعی (تعاون و رفاه اجتماعی)، علوم تربیتی (آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی)، علوم تربیتی (تکنولوژی اموزشی)، علوم تربیتی (مدیریت وبرنامه ریزی اموزشی) علوم سیاسی، مددکاری اجتماعی، فلسفه، الهیات ومعارف اسلامی (علوم قران وحدیث)، حسابداری، روانشناسی بالینی، علوم اقتصادی (اقتصادبازرگانی)، علوم اقتصادی (اقتصادصنعتی)، کتابداری واطلاع رسانی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه اکو، مدیریت جهانگردی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت گمرکی و مدیریت هتلداری، پذیرش دانشجو داشت.

مسئولان وقت وزارت علوم در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در باره حذف این رشته ها تنها به این پاسخ بسنده می کردند که رشته ای حذف نشده است، بلکه هر دانشگاه متناسب با نیازها و ظرفیت خود دانشجو خواهد پذیرفت.

برخی از روسای دانشکده ها و مسوولان بازنگری در علوم انسانی قصد داشتند حذف رشته های علوم انسانی را به مقام های ارشد کشور منتسب کنند و نگرانی آنان از محتوای علوم انسانی در دانشکده ها را مترادف با حذف این رشته ها پنداشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *