يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

روبات نگهبان در همه جا

سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 330581
یک شرکت کالیفرنیایی موفق به ساخت یک روبات نگهبان شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، این روبات که ˈAutonomous Data Machineˈ نام دارد، مجهز به دوربین ویدئویی ۳۶۰ درجه، حسگرهای تصویربرداری حرارتی، حسگرهای مادون قرمز، رادار، میکروفون، حسگر ارزیاب فاصله فیزیکی و حسگرهای تشخیص هویت است و این روبات فرآیندهای حفاظتی را با استفاده از این تجهیزات انجام می دهد.

این روبات پیشرفته به راحتی می تواند به منظور نگهبانی و کنترل امور در مدارس، پارکینگ ها، ساختمان ها، فرودگاه ها، اماکن تفریحی و تاریخی و فروشگاه ها فعالیت داشته باشد.

دو مدل ˈK۵ˈ و ˈK۱۰ˈ این روبات می توانند به طور همزمان اطلاعات مربوط به افراد را جمع آوری و به مرکز داده ها مخابره کنند و با پلیس در پیش بینی جرم و جنایت همکاری کنند.

تمام اطلاعات ثبت شده توسط این روبات در یک پایگاه داده امن ذخیره می شود.

تاریکی مطلق در فعالیت این ماشین پیشرفته هیچ اختلالی وارد نمی کند و یک نقشه دقیق سه بعدی از محیط تاریک توسط حسگر مادون قرمز تولید می شود؛ بنابراین امنیت شب ها نیز به طور کامل تحت کنترل است.

قرار بود این روبات ها امنیت جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل را تامین کنند؛ ولی هنوز هیچ اطلاعاتی در این زمینه منتشر نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *