يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

تشدید تنش در روابط قطر و عربستان

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 327495
یک منبع آگاه وابسته به کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد: نشست سه گانه امیران کویت و قطر با ملک عبدالله در ریاض که عصر روز گذشته برگزار شد به دنبال درخواست سعودی ها از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای محکومیت اقدامات قطر در مصر و یمن بوده است.
به گزارش جهان به نقل از فردا، منابع آگاه از ادامه تنش میان قطر و سعودی ها که دامنه آن به شورای همکاری خلیج فارس نیز کشیده شده است و تلاشهای میانجی گرایانه امیر کویت برای حل مشکلات میان ریاض-دوحه خبر دادند.

به گزارش پایگاه المنامه، یک منبع آگاه وابسته به کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد: نشست سه گانه امیران کویت و قطر با ملک عبدالله در ریاض که عصر روز گذشته برگزار شد به دنبال درخواست سعودی ها از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای محکومیت اقدامات قطر در مصر و یمن بوده است.

این منبع که نامش را ذکر نکرد افزود: سعودی ها به شدت از اقدامات قطری ها در مصر و یمن ناخرسند هستند و شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت به دنبال میانجی گری میان دو کشور برای عدم تاثیر گذاری این اختلافات میان قطر و سعودی ها بر نشست سران شورای همکاری خلیج فارس -که قرار است در ماه آینده در کویت برگزار شود- است.

منابع آگاه همچنین دیدار سعود الفیصل وزیر خارجه سعودی از چهار کشور عمان،کویت،امارات و بحرین را در همین راستا دانستند و از تلاش سعودی ها برای صدور بیانیه ای از شورای همکاری خلیج فارس در محکومیت اقدامات قطر خبر دادند.

از سوی دیگر یک دیپلمات اروپایی تاکید کرد: روابط میان سعودی ها و قطر بسیار بحرانی شده است وعلت آن سیاست دوحه در قبال مصر است(شایان ذکر است در حالی که سعودی ها از به قدرت رسیدن نظامیان خرسند هستند و پنج میلیارد دلار کمک به دولتمردان جدید مصر کرده اند قطر حامی اصلی محمد مرسی از عزل وی بسیار ناخرسند است).
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *