جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

تظاهرات ضد دولتی مردم ایتالیا

پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 325427
مردم ایتالیا در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت به صورت گسترده تظاهرات کردند.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از الجزیره نوشت:دولت ایتالیا از مدتی پیش اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی را برای مقابله با مشکلات مالی و بودجه ای به صورت جدی در دستور کار خودش قرار داده است. نتیجه این سیاستها ، تعدیل سیاستهای مالی و هزینه ای دولت بوده که کاهش بودجه بخش خدمات عمومی و دولت در سال آینده علت اصلی آن بوده است. مردم ایتالیا روز گذشته در شهرهای مختلف در اعتراض به این سیاستها تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان دراین تظاهرات خشم خود را از سیاستهای دولتی ابراز کردند. فعالان اتحادیه های کارگری ایتالیا این تظاهرات گسترده را سازماندهی کرده بودند. در تظاهرات شهر رم، پایتخت ایتالیا، کارگران بخش حمل و نقل برای مدت چهار ساعت از کار دست کشیدند.

به گفته معترضان، در این لایحه بودجه فقط تشدید سیاستهای ریاضت اقتصادی مدنظر بوده و برای حل مشکلات اقتصادی مردم چاره اندیشی نشده است. اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل ایتالیا در روز گذشته باعت ایجاد ترافیک سنگین و سرگردانی مسافران شد.

تظاهرکنندگان تغییر قانون ثبات اقتصادی و اختصاص منابع بیشتر برای شاغلان و بازنشستگان را خواستار بودند. اتحادیه های کارگری ایتالیا برای اعتصاب عمومی کارکنان دولتی در روز جمعه فراخوان داده اند. همسو با بخش حمل و نقل، بخشهای بهداشت و درمان و خدمات ایتالیا نیز فردا دست از کار خواهند کشید . ماه گذشته نیز تظاهرات جنبش مبارزه برای خانه و برخی از احزاب چپگرای افراطی در رم علیه سیاستهای اقتصادی دولت تظاهرات کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *