جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

بیکاری گریبانگیر اقتصادهای نوظهور

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 322458
سازمان جهانی کار در گزارشی درباره اقتصادهای نوظهور اعلام کرد: میزان دستمزد پرداختی به کارگران در برزیل از سال ۲۰۰۴ تاکنون، ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود به اقتصادهای در حال ظهور پرداخت و اعلام کرد: با وجود رشد اقتصادی قوی در طول چند دهه گذشته، کسری شغل مناسب و معقول همچنان به عنوان یک مشکل برای اکثر کارگران در اقتصادهای در حال ظهور وجود دارد.

ILO که گزارش خود را بر اساس کتابی در زمینه اقتصادهای نوظهور ارائه کرده است بر فقدان شغل مناسب و معقول و کار رسمی برای بسیاری از کارگران تاکید دارد. همچنین مطالعات موردی درباره کشورهای برزیل، اندونزی و آفریقای جنوبی نیز ارائه شده است.

در آفریقای جنوبی، افراد با سطح تحصیلات ابتدایی ممکن است تا ۳ برابر بیشتر از افراد دارای تحصیلات دانشگاهی در زمان بحران های مالی جستجو برای شغل را رها کنند. در اندونزی نیز کارگران با سطح تحصیلات پایین تر جا به جایی های بیشتری در مشاغل گوناگون انجام می دهند.

همچنین در کشور برزیل، حداقل دستمزد بیش از ۱۳۰ درصد در شرایط واقعی از سال ۲۰۰۴ افزایش یافته است. بالا رفتن دستمزد تاثیر مثبتی بر سیستم بازنشستگی دارد. نهادهای بازار کار می توانند نقش کلیدی در دستیابی به نتایج کار مناسب و معقول در اقتصادهای در حال ظهور داشته باشند.

ایجاد پوشش های حمایت اجتماعی به منظور بهبود امنیت درآمد کارگران و خانواده هایشان در کنار بهبود دسترسی به آموزش و پرورش با کیفیت تر در کشورها می تواند به بهتر شدن شرایط کارگران منجر شود.

تقویت سیاست های بازار کار برای جوانان و زنان و اجرای طرح های جهانی مانند برنامه های اشتغال عمومی؛ نیز در بهتر شدن عملکرد بازار کار کشورها تایرگذار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *