دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

لزوم ورود نهادهای امنیتی به پروژه «لاله»

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 321804
مدیران فعلی و سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در یک برنامه تلویزیونی به گونه‌ای سخن گفتند که باید نسبت به اتفاقات رخ داده در این مرکز در دوره‌های مختلف و همچنین، برخی از پروژه‌های سینمایی که با هزینه هنگفت بیت‌المال تولید شده‌اند رسیدگی اساسی صورت گیرد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، شفیع آقامحمدیان و مهدی طباطبایی‌نژاد، مدیران سابق و فعلی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بامداد شنبه با حضور در برنامه تلویزیونی «هفت» به موضوعات تکان‌دهنده‌ای پرداختند.

طباطبایی‌نژاد در بخشی از این برنامه، با اشاره به بریز و بپاش‌های عجیبی که در پروژه «لاله» صورت گرفته است گفت: شمقدری به مدیریت بنیاد فارابی گفته بود که یک میلیارد پول به حساب کارگردان فیلم لاله (اسی نیک‌نژاد) واریز کنند تا دو روز بعد آن را از دفتر آقای مشایی بگیرد. اما فارابی قبول نکرد تا اینکه ۳۵۰ میلیون تومان با برخورد جدی آقای شمقدری بالاخره به نیک‌نژاد پرداخت شد. چک این پرداخت هم وجود دارد. وی تصریح کرد: چه اتفاقی افتاد که از دو و نیم میلیارد سال گذشته، الان به حدود هشت میلیارد رسیده است؟ تهیه‌کننده قرار بوده ۱۰۰ میلیون دستمزد بگیرد و مشاوره او هم ۱۰۰ میلیون. من نمی‌دانم این مشاور دیگر چیست؟ در برآورد جدید چندماه بعد قرار بوده به تهیه کننده ۲۰۰ میلیون بدهند و به مشاور هم ۱۰۰ میلیون. متوجه نمی‌شوم این رقم‌ها دیگر چیست؟

با این حال، آقامحمدیان رئیس سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم در این برنامه به عملکرد مدیریت اسبق این مرکز (محمد آفریده) اشاراتی کرد که به نظر می‌رسد نهادهای امنیتی و قضایی برای رسیدگی به فرایندهای مالی و اقتصادی صورت گرفته در پروژه «لاله» و برخی دیگر از پروژه‌های دولتی در دوره‌های مختلف مدیریتی باید ورود پیدا کنند.

کیهان مخالف جدی ساخت فیلم سینمایی لاله بود و نسبت بکارگیری برخی عناصر در سازمان سینمایی فعلی نیز دارای انتقادهای جدی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *