يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

اخوت‌وبرادری‌پشتوانه ملی‌یک‌جامعه‌است

پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 321267
همسر مرحوم سید احمد خمینی گفت: وحدت ،همدلی ،اخوت و برادری بزرگترین پشتوانه ملی یک کشور است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، فاطمه سلطانی طباطبایی افزود: یکدلی، وحدت و یک رنگی در زمان مبارزه با رژیم پهلوی و اوایل انقلاب پررنگ بود و اکنون همه باید یکپارچگی را برای خدمت امت و نظام اسلامی حفظ کنند.

وی بیان کرد: در صورتی که در جامعه ای اتحاد ،وفاق،همدلی باشد آن جامعه سالم و بدور از امراض اجتماعی و سیاسی خواهد شد.

وی به ذکر مکارم اخلاقی آیت الله شاه آبادی استاد امام خمینی پرداخت و افزود: توفیقات علمی مرحوم آیت الله شاه آبادی بویژه در قدرت بیان مسایل علمی و دقت و توجه در اندیشه دینی، اعجاب انگیز است.

طباطبایی با اشاره به اخلاق و معنویت برجسته آیت الله شاه آبادی خاطر نشان کرد: ایشان از نظر عرفان و معنویت از درجات بسیار شایسته ای برخوردار بود که فضایل اخلاقی این بزرگوار می تواند برای همه الگو باشد.

همسر مرحوم سید احمد خمینی افزود: از دید آیت الله شاه آبادی امروزه جامعه انسانی با آفات،چالش ،امراض و درهایی روبه رو است.

وی ادامه داد: یکی از این آفات غرور دینی و اسلامی است و مسلمانان احساس می کنند که حقانیت دارند و به اسلامی انفرادی روی می آورند و امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند.

وی بیان کرد: ترک تبلیغ دینی می شود و این غرور باعث افول و بیماری جامعه اسلامی می شود .

وی دومین آفت جامعه را یاس بیان کرد و گفت: با یاس نمی توان راه سعادت را طی کرد و در این صورت جامعه در بلند مدت دچار تفرقه ،پراکندگی می شود و اخوت اسلامی از بین می رود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *