جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

اموال بلوکه شده ایران نصیبVOAشد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 321122
دولت آمریکا بواسطه نیازی که به این شبکه برای پیشبرد سیاست های تبلیغاتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران دارد، در تلاش است بودجه بخش فارسی صدای آمریکا کاهش نیابد.
به گزارش جهان به نقل از جام، شبکه دولتی صدای آمریکا(VOA) با بحران بودجه مواجه شده و بعد از تعطیلی دولت آمریکا، نیمی از برنامه های این شبکه تعطیل شد.

بحران صدای آمریکا تا حدی جدی است که حتی برخی از نمایندگان کنگره آمریکا به علت ناکارآمدی این شبکه، قصد دارند بودجه بخش فارسی صدای آمریکا را به نصف کاهش دهند.

در چنین شرایطی، دولت ایالات متحده آمریکا بواسطه نیازی که به این شبکه برای پیشبرد سیاست های تبلیغاتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران دارد، به رغم سیاست های کنگره آمریکا، در تلاش است بودجه بخش فارسی صدای آمریکا کاهش نیابد و در همین راستا به سراغ اموال بلوکه شده ایران رفته و بخشی از آن را به بخش فارسی صدای آمریکا اختصاص داده است.

براساس برخی گزارش ها، در حالی که اخباری مبنی بر احتمال آزاد شدن اموال بلوکه ایران مطرح شده است، وزارت خزانه داری آمریکا قسمتی از میلیون ها دلار دارایی بلوکه شده ایران را در یک بانک سرمایه گذاری کرده و سود حاصل از آن را تحت عنوان مالیات های دریافتی و آبونمان در اختیار مدیر بخش فارسی صدای آمریکا قرار می دهد و بدین وسیله سرمایه ملی ایرانی ها را به شبکه ای اختصاص داده که به اذعان خودشان ناکارآمد است و مخاطبان چندانی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *