يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

منوریل قم بر سر دوراهی

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 321062
طی چند روز گذشته در حالی مسئولان شهری قم خبر از توقف پروژه‌های عمرانی شهر قم از جمله منوریل به دلیل عدم همکاری نیروی انتظامی می‌دهند که مسئولان نیروی انتظامی این موضوع را رد می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، طی روزهای گذشته بنا به گفته مسئولان شهری قم از جمله مدير عامل سازمان قطار شهري و معاون فنی و عمرانی شهرداری قم پروژه های عمرانی شهر قم به دلیل ممانعت از تردد خودروهای سنگین و ماشین آلات عمرانی پیمانکاران، توسط نیروی انتظامی به حالت تعطیل درآمده است و این موضوع در حالی مطرح می شود که مسئولان شهری قم مدعی هستند قبل از آن هیچ دلیلی از سوی نیروی انتظامی مطرح و اخطار قبلی به آنان ابلاغ نشده است.

در این خصوص علی‌اکبر مجد‌حکمت، مدير عامل سازمان قطار شهري قم با اشاره به مشخصات پروژه منوریل به عنوان خط دوم قطاری شهری قم که در فاز نخست حد فاصل حرم حضرت معصومه(س) تا پاركسوار شمالي در دست احداث است، می‌گوید: این پروژه هم اکنون در فاز نخست، مراحل پایانی اجرا را سپری می‌کند.

وی یادآور می‌شود: با وجود اينكه به دليل مشكلات اعتباري بسياري از پروژه‌هاي بزرگ و ملي متوقف شده‌اند با پيگيري‌هاي به عمل آمده و تزريق اعتبارات مناسب اين پروژه در روند اجرا تاكنون با وقفه مواجه نشده بود.

مجد حکمت اضافه می‌کند: با اين وجود و اهميت اجراي چنين پروژه ملي، اين پروژه طي روزهاي اخير از سوي نيروي انتظامي متوقف شده است و اجازه ادامه عمليات احداث داده نمي‌شود.

وی در ادامه تصریح می کند: علت اين امر جلوگيري از تردد خودروهاي عمراني است كه مربوط به شركت پيمانكار بوده و در زمينه انتقال تيرچه‌ها و ديگر مصالح مورد نياز اين پروژه فعاليت مي‌كنند و از سوي نيروي انتظامي به دلايل نامعلوم متوقف شده است.

هیچ تذکری از سوی راهنمايي و رانندگي و نيروي انتظامي دریافت نکردیم

به گفته مجدحكمت اين اقدام در حالي صورت گرفته است كه پيش از اين هيچ تذكري در ارتباط با اين مسئله از سوي راهنمايي و رانندگي و نيروي انتظامي به سازمان قطار شهري شهرداري قم و پيمانكار اين پروژه داده نشده بود.

همچنین مدير عامل سازمان قطار شهري قم بر پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان استانی در خصوص این موضوع تاکید می‌کند و یادآور می‌شود: جا دارد مسئولان استاني نسبت به اين مسئله پيگيري‌هاي لازم را داشته باشند و نگذارند كه اجراي يك پروژه ملي به دليل مسائل جزئي و دلايل اينچنيني متوقف نشده و نيروي انتظامي نيز تعامل لازم را در اين زمينه با اين سازمان داشته باشد. چرا كه اين امر خسارات زيادي را در بر داشته است.

خبر توقف پروژه منوریل از سوی مدير عامل سازمان قطار شهري قم در حالی مطرح می‌شود که معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خبر از توقف دیگر پروژه‌های عمرانی و مهم شهر قم می‌دهد.

در این خصوص محسن بهشتی، معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: از روز پنج شنبه هفته گذشته تا کنون تمامی فعالیت‌های عمرانی شهر قم به دلیل ممانعت از تردد ماشین‌های عمرانی پیمانکاران پروژه‌های مختلف سطح شهر، توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور خوابیده و متوقف شده است.

تعطیلی پروژه‌های تونل غدیر، پل‌های جمهوری، بلوار پیامبر اعظم(ص) و منوریل


وی در پاسخ به این پرسش که فعالیت کارگاه کدام پروژه‌ها در اثر این اقدام نیروی انتظامی متوقف شده است، یادآور می‌شود: پروژه‌های مهم شهری از جمله احداث تونل غدیر، مجموعه پل‌های جمهوری، بلوار پیامبر اعظم(ص) و منوریل با توجه به این موضوع تعطیل شده‌اند.

فرصت افتتاح پروژه تونل غدیر در روز عید غدیر از دست رفت

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تعطیلی چند روزه پروژه احداث تونل غدیر در حالی است که قرار بود این پروژه به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر افتتاح شود و مورد استفاده همشهریان قرار گیرد که پیش آمدن این موضوع این فرصت از دست رفت.

بهشتی در ادامه یادآور می‌شود: این ماشین‌ها قبلا هم در سطح شهر فعال بودند که اگر مشکلی داشتند باید در گذشته هم از تردد آنها جلوگیری به عمل می‌آمد و اگر مشکلی نداشتند چه دلیلی برای توقیف آنها وجود دارد.

وی اضافه کرد: به هر حال برای انجام پروژه‌های عمرانی ما نیاز به ماشین آلات داریم برای مثال برای انتقال آسفالت به مناطق مختلف نیاز به ماشین حمل آسفالت است، برای انجام زیرسازی و انجام عمل خاکبرداری نیاز به ماشین حمل خاک و یا برای بتن ریزی نیاز به استفاده از ماشین آلات سنگین مخصوص این کار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در این خصوص ادامه می‌هد: به هر حال انتظار ما از نیروی انتظامی این بود که قبل از انجام این کار، این موضوع را به ما منتقل می‌کردند و اگر مشکلی بود با برگزاری جلسه این مشکلات مطرح و حل می‌شد.

اکران صحنه تعقیب و گریز بین ماشین‌های شهرداری و نیروی انتظامی قم

بهشتی تصریح کرد: بسیاری از مردم و همشهریان شاهد این بودند که نیروی انتظامی دنبال ماشین‌های شهرداری می‌کرد تا آنان را متوقف کند و این اصلا چهره خوبی نداشت و ما به هیچ وجه انتظار چنین برخوردی را از نیروی انتظامی نداشتیم.

وی با بیان این که هر دو ارگان هم شهرداری و هم نیروی انتظامی از دستگاه‌های خدمت رسان مردم هستند، یادآور شد: به هر حال ما به دنبال پیگیری این موضوع هستیم تا با برگزاری جلساتی مشکلات مطرح و توضیحات داده شود تا این مسئله مرتفع گردد.

ذکر این موارد از سوی مسئولان شهری قم در حالی مطرح می‌شود که سردار کاظم مجتبائي، فرمانده انتظامي استان قم در واکنش به انتشار خبر تعطیلی پروژه منوریل از سوی نیروی انتظامی قم آن را غیر واقعی دانسته و می‌گوید: پليس راهنمايي و رانندگي استان با تعدادي از وسائل نقليه اين پروژه که استانداردهاي لازم را براي تردد در معابر نداشتند برخورد قانوني کرده که پس از رفع ايرادات و الزام به رعايت مقررات، رفع مشکل شده و طي جلسه مشترک فيمابين مديرعامل مونوريل و فرماندهي انتظامي استان که در دفتر فرماندهی انتظامی قم برگزار شد مقرر شد هماهنگي بيشتري فيمابين ناجا و مدير عامل مونوريل بعمل آيد.

اما این مسئله به همین جا و ممانعت از تردد خودروهای عمرانی شهرداری قم ختم نمی‌شود و بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری قم دیگر خودروهای شهرداری که در سطح شهر در حال انجام مأموریت بوده و وظیفه جلوگیری از سد معبر و بروز تخلفات شهری را برعهده داشتند نیز از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده‌اند که به گفته روابط عمومی شهرداری قم با توجه به توقیف این خودروها توسط نیروی انتظامی؛ سد معبر و تخلفات شهری طی روزهای گذشته در سطح شهر به طور محسوسی افزایش یافته و باعث نگرانی و اذیت شهروندان شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *