جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

عفو در پاي چوبه دار

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 320260
با اعلام گذشت پدر مقتول، قاتل پاي چوبه دار از مرگ رهايي يافت.
به جهان به نقل از خراسان، دادستان عمومي و انقلاب بم در اين باره گفت: محمد. ر در سال ۸۱ در يک نزاع با کمک مهدي. پ، علي حسين زاده را با ضربات چاقو به قتل مي رساند و متواري مي شود.

سنجري افزود: پس از رسيدگي به پرونده قتل، متهم رديف اول محمد. ر به اتهام قتل عمد به قصاص نفس و مهدي. پ به جرم معاونت در قتل به ۱۵سال حبس محکوم شد.

وي خاطرنشان کرد: در جريان رسيدگي به اعتراض محکومان، پرونده در سال ۸۲ به ديوان عالي کشور ارسال و حکم صادره تأييد شد اما محکومان در حادثه زلزله دي سال ۸۲ از زندان متواري شدند که مهدي. پ در سال ۸۸ و محمد. ر در سال ۸۹ دستگير و روانه زندان شدند.

دادستان بم با اشاره به تقاضاي اولياي دم مبني بر اجراي حکم قصاص اظهار داشت: پرونده براي استيذان قصاص نفس به قوه قضاييه ارسال و پس از موافقت رياست قوه با اجراي آن به استان عودت داده شد. وي بيان کرد: اولياي دم در روز مقرر حاضر شدند و پس از انجام تشريفات قانوني، زماني که پدر مقتول طناب دار را بر گردن قاتل انداخت از اجراي حکم منصرف و اعلام گذشت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *