يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

توکلی: نقل‌قول رفسنجانی از امام(ره) قابل استناد نیست

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 319402
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره نقل قول‌ مطرح شده از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره نظر امام خمینی(ره) در خصوص حذف شعار «مرگ بر آمریکا» گفت: نقل قول‌های اینچنینی قابل استناد نیست.
به گزارش جهان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره نقل قول‌ مطرح شده از هاشمی رفسنجانی درباره نظر امام خمینی(ره) درباره حذف «شعار مرگ بر آمریکا» گفت: این سخنان بیشتر از آنکه موجب وحدت ملی شود، تعارضات را افزایش داده و باعث ایجاد تردید در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه نقل قول‌های اینچنینی قابل استناد نیست، افزود: امام خمینی(ره) در زمان حیاتشان فرمودند، زمانی که چیزی از من نقل می‌شود در واقع بایستی مکتوب بوده و صدای آن موجود باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه قصدی برای تکذیب اظهارنظر آقای هاشمی رفسنجانی ندارم، اظهار داشت: سخن اصلی این است که اظهارنظرهای اینچنینی به وحدت ملی کمکی نمی‌کند.

توکلی ادامه داد: اگر کسی بخواهد در آستانه مذاکرات ژنو منافع ملی را در نظر بگیرد، هیچگاه چنین اظهارنظری که نشان‌دهنده موضع ضعف باشد را بیان نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز تأسف نسبت به بیان چنین مواضعی از سوی برخی سیاستمداران خاطر نشان کرد: چند روزنامه اصلاح‌طلب درباره این موضوع مطالبی نوشتند و موضع غیرملی اتخاذ کردند که همین باعث کاهش قدرت چانه‌زن دولت می‌شود، البته آنها بر اساس منافع و خواستشان حرکت می‌کنند اما از سیاستمدارانی که سال‌ها در انقلاب بوده و زحمت کشیده‌اند، بعید است چنین مواضعی اتخاذ کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که همگان به خصوص سیاستمداران در شرایط فعلی که دولت در آستانه مذاکرات است فضا را درک کرده و از اظهارنظرهایی که قدرت چانه‌زنی دولت را کاهش می‌دهد، خودداری کنند.

توکلی با بیان اینکه دشمنی مردم با آمریکا به دلیل اقدامات آنها علیه کشورمان است، اظهار داشت: در عین حال دولت در مواقعی برای حفظ منافع ملی و با رعایت مصالح ملی می‌تواند با دولت متخاصم مذاکره کند که البته این موضوع به سیاست‌های کلی نظام و نظر مقام معظم رهبری بستگی دارد. البته زمان وشیوه این موضوع به رهبری مرتبط است.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: اگر روزی نظام تشخیص دهد که با آمریکا رابطه برقرار کند، نیازی نیست برخی افراد ارزش‌ها را کنار گذاشته یا برخلاف آنها موضع‌گیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *