چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
۱

صدور کيفرخواست محاربه براي۶زورگير

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 318918
رئيس پليس تهران گفت: براي ۶ نفر از اعضاي باند بزرگ زورگيري پايتخت به علت ايجاد رعب و وحشت، استفاده از سلاح سرد و آسيب رساندن به شهروندان کيفرخواست محاربه صادر شده است.
به گزارش جهان به نقل از مردم سالاری، سردار حسين ساجدي‌نيا روز چهارشنبه در حاشيه ديدار مردمي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته طرح هاي امنيت محله محور را در ۲۰ حوزه آغاز کرديم که اين طرح ها در سال‌جاري نيز ادامه دارد.

پدر حال حاضر نقاط مرکزي و حاشيه تهران به منظور برخورد با سارقان تحت رصد ويژه پليس است و طرح هاي خوبي در اين مناطق انجام مي شود، اما مشکل ما کمبود کمپ هاي ترک اعتياد و بازپروري است. مسئولان در اين حوزه بايد حتما به فکر اقدامات جدي در اين حوزه باشند.

وي ادامه داد: طرح مقابله با خورده فروشان را به صورت جدي دنبال مي کنيم و در سال گذشته موفق شديم ۱۲ تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنيم. اين در حالي است که در شش ماهه نخست امسال ۱۳ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است. پليس علاوه بر اين موضوع در طول هفته اقدام به پاک سازي نقاط مختلف تهران مي کند.

ساجدي نيا با اشاره به اينکه هيچ اراذل و اوباش سطح يکي در پايتخت فعال نيست، تاکيد کرد: در حال حاضر با برخوردهاي خوبي که از سوي پليس در حوزه اراذل و اوباش انجام شده است، امروز ديگر اراذل و اوباش سطح يک در تهران نداريم و اگر فردي بخواهد تخطي کند و دست به اوباش‌گري بزند، در کمتر از ۲۴ ساعت دستگير مي شود.

رئيس پليس تهران به موضوع امنيت پايدار در تهران اشاره کرد و افزود: ما به دنبال پليس اجتماعي هستيم که ارتباط خوبي با مردم داشته باشد، به همين دليل اين موضوع را از هفته ناجا در دستور کار خود قرار داديم.

وي در خصوص جرايم خشن و خرد تهران گفت: خوشبختانه جرايم خشن پايتخت کاهش چشم‌گيري داشته است، اما نيمي از سرقتهاي تهران سرقت خرد است و بيشتر توسط معتادان براي تامين هزينه مواد انجام مي شود. اگر کمپهاي ويژه نگهداري اين افراد در پايتخت وجود داشت، با دستگيري و انتقال اين افراد، ميزان سرقتهاي خرد نيز کاهش مي يافت.

به گفته ساجدي نيا ماموران تمرکز خود را روي مال‌خرها متمرکز کردند تا از اين طريق بتوانند چرخه ثروت را کنترل و ميزان وقوع را کاهش دهند. خبرنگاري از رئيس پليس تهران پرسيد شوراي شهر تهران سال گذشته در خصوص جمع آوري زنان خياباني درخواست جلسه با پليس را داشته نتيجه اين جلسات چه شد، که وي پاسخ داد: در خصوص زنان خياباني پليس هيچ جلسه اي را با شوراي شهر تهران نداشته و تاکنون هيچ درخواستي از پليس براي جمع آوري زنان خياباني نشده است.

ساجدي نيا از انهدام باند بزرگ ۳۷ نفره زورگيري در پايتخت خبر داد و اظهار داشت: ماه گذشته باند بزرگ سارقان زورگير تهران شناسايي و دستگير شدند که پس از ارسال پرونده به مرجع قضايي براي شش نفر از آنها به دليل استفاده از سلاح سرد، ايجاد رعب و وحشت و آسيب رساندن به شهروندان کيفرخواست محاربه صادر شد.

رئيس پليس تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبني بر وجود دلالان در بازار ناصرخسرو و ابراز نگراني وزير بهداشت در خصوص فعاليت بازار غيررسمي دارو در ناصرخسرو با اعلام اينکه در سال‌جاري سه مرحله عمليات در اين منطقه اجرا شد، تصريح کرد: در مرحله نخست فروشندگان لوازم آرايشي و بهداشتي غيراستاندارد و قاچاق شناسايي شدند و در دو مرحله ديگر با فروشندگان داروهاي غيرمجاز و قاچاق برخورد شد، علاوه بر ناصر خسرو پليس طرحهاي ويژه اي را در دو نقطه ديگر اجرا کرده است.

در حال حاضر نيز ماموران پيس آگاهي به صورت نامحسوس منطقه ناصرخسرو را رصد کرده و در صورت برخورد با موارد علني فروش دارو با متخلفان برخورد مي کنند. به گفته وي، عملياتهاي پليس در حوزه دارو به دليل اينکه اين کالا مورد نياز مردم است و ما نيز مسئوليت داريم.

مردم مي توانند در صورت مشاهده فروش دارو خارج از چرخه قانوني موضوع را از طريق پليس ۱۱۰ اطلاع دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک مورد زورگیری قرار گرفته
Iran, Islamic Republic of
چرا فقط 6 نفر؟ باور کنید اگر برای تمام زورگیرانی که در یک ماه بازداشت میشوند، کیفرخواست محاربه صادر شود و زورگیران بفهمند که نظام اسلامی در اجرای این سیاست جدی است، برای همیشه بی خیال زورگیری میشوند. این افراد بویی از انسانیت نبرده اند و باید هم محارب تلقی شوند