شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

انتقاد قرائتی از قفل‌گذاری نرم‌افزارهای دینی

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 317016
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از قفل‌گذاری روی نرم افزارهای پژوهشی و دینی گفت: امروز آن طرف دنیا سی دی‌های مستجهن خود را به راحتی در اختیار مردم می‌گذارند اما ما حتی بر روی فایل‌های پژوهشی خود قفل می‌گذاریم.
به گزارش جهان به نقل از جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در آیین افتتاحیه بیست و دومین مسابقات درسهایی از قرآن کریم که در تالار شیح صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد اظهار داشت: این کار امروز یک کار فرهنگی است، ستاد ندارد و از کسی تبلیغ نمی‌کند. پول و سیاست هم در آن جایی ندارد و این رمز فراگیر شدن آن در جامعه است.

وی افرود: اگر دست خدا در کار‌ها بیاید برکت پیدا می‌کند و هیچ فرقی هم نمی‌کند سستی آن به اندازه لانه عنکبوت و یا سختی آن به اندازه سنگ باشد.

این مفسر قرآن کریم به کارکردهای قلم و نقش آن اشاره کرد و ابراز داشت: اتصال قرن‌ها، انتقال تجربه ها، بیدار کردن خواب و بیدار را خواب کردن از مهمترین نقش‌های قلم است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور همچنین از برخی مؤسسات و مراکز پژوهشی که فایل‌های پژوهشی خود را قفل گذاری می‌کنند انتقاد کرد و گفت: امروز آن طرف دنیا سی دی‌های مستجهن خود را به راحتی در اختیار مردم می‌گذارند اما ما حتی بر روی فایل‌های پژوهشی خود قفل می‌گذاریم، علم خود را باز کنید و آن را قفل نکنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *