شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

باورمندی لازمه رستگاری انسان است

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 315086
حجت الاسلام والمسلمین نکونام باورمندی را مهم ترین عامل رستگاری انسان بیان کرد و گفت: اگر شهدا راه خود را به خوبی شناختند و به جایگاه رفیع شهادت نائل گشتند، جز در سایه باورمندی نبوده است.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ادامه دادن راه شهدا اظهار داشت: یکی از ضروریات جامعه امروزی ما این است که ما شاگردان خوبی برای مکتب شهدا باشیم و بتوانیم راه آن ها را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام باورمندی را مهم ترین عامل رستگاری انسان بیان کرد و گفت: اگر شهدا راه خود را به خوبی شناختند و به جایگاه رفیع شهادت نائل گشتند، جز در سایه باورمندی نبوده است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: انسان با باورهایش زنده است و با باورهایش می میرد و با باورهایش دوباره زنده می شود؛ اگر انسان توانست برای خودش باور درست ترسیم کند، رستگار است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری شهدا را باورمندترین انسان ها برشمرد و افزود: اگر باورهای درست در وجود شهدا شکل نمی گرفتند، مدال شهادت نصیبشان نمی شد، بنابراین تا باور به اعتلای اسلام در وجود انسان نهادینه نشود، نمره شهادت نمی دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با برشمردن برخی از باورهای درستی که شهدا سرلوحه زندگی خود قرار دادند بیان داشت: باور به این که زمین از آن صالحان است و عظت و سربلندی در سایه خواستن از خداوند متعال است، از مهم ترین باورهای دینی هر انسانی است.

وی با اشاره به این که مرگ حتمی است، اظهار داشت: یکی از باورهایی که شهدا را ملکوتی کرد، باور به این موضوع بود که آن چه ماندنی است آن است که به خداوند متعال سپرده شود و غیر از آن فانی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با اشاره به این که امروز نظام اسلامی در شرایط حساسی است، تصریح کرد: باید حساسیت زمان را با بصیرت درک کرد و آن چه اقتضای رمان است را عمل کنیم تا راه شهدا زنده نگه داشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *