کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشد صادرات ایران ۹ برابر واردات

31 شهريور 1392 ساعت 14:56

گمرک چین از مبادلات ۱۵.۰۷ میلیارد دلاری این کشور با ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۱۳ خبر داد و اعلام کرد رشد واردات چین از ایران در این دوره ۹ برابر رشد صادرات به این کشور بوده است.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۴.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

مبادلات تجاری ایران در ماه های ژانویه تا می ۲۰۱۳ به ۱۵.۰۷ میلیارد دلار رسیده است. این رقم برای مدت مشابه سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۴.۴۷ میلیارد دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات چین به ایران در ۵ ماه نخست امسال با رشد ۰.۶ درصدی مواجه شده و به ۴.۱۷ میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه تا می سال گذشته میلادی ۴.۱۴ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات چین از ایران در ۵ ماه نخست امسال بیش از ۲ برابر صادرات به ایران بوده است. چین در ماه های ژانویه تا می امسال ۱۰.۹ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده است. واردات چین از ایران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد رشد داشته است.

رشد واردات چین از ایران حدود ۹ برابر رشد صادرات به ایران بوده است. چین در ژانویه تا می سال گذشته میلادی ۱۰.۳۳ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود. نفت مهمترین کالای وارداتی چین از ایران محسوب می شود.


کد مطلب: 314909

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/314909/رشد-صادرات-ایران-۹-برابر-واردات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com