يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

روایت سید مهدی شجاعی از شهید چمران

يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 314873
قائم مقام انتشارات کتاب نیستان از انتشار «مرد رویاها»‌ فیلمنامه زندگی شهید چمران به قلم سیدمهدی شجاعی خبر داد و گفت این اثر نیمه اول مهر ماه منتشر و نیمه دوم مهر در بازار نشر توزیع خواهد شد.
به گزارش جهان، سید مظفر شجاعی قائم‌مقام انتشارات کتاب نیستان در گفت‌وگو با تسنیم،‌ گفت: انتشارات کتاب نیستان فیلم‌نامه زندگی شهید چمران با عنوان «مرد رویاها»‌ را به مناسبت هفته دفاع مقدس به زیر چاپ برده است،‌ این کتاب نیمه اول مهر ماه منتشر و نیمه دوم مهر توزیع خواهد شد.

وی افزود: مرد رویاها» در واقع فیلمنامه یک سریال تلویزیونی ۱۳ قسمتی درباره زندگی شهید چمران از سال‌های جوانی شهید تا زمان شهادت می‌پردازد،‌ داستان از زمان حال شروع شده و نویسنده‌ای را روایت می‌کند که در راه نگارش زندگی‌نامه شهید چمران دست‌نوشته‌های چمران را یافته و زندگی وی را از طریق همین دستنوشته‌ها درک می‌کند.

شجاعی تصریح کرد:‌ دوران جوانی چمران و آشنایی با همسر آمریکایی‌اش‌، تحصن در سازمان ملل به منظور اعتراض به جنایات رژیم شاه در زندان‌های ساوا، ادامه مبارزات و حضور در سفارتخانه ایران در واشنگتن،‌ ازدواج با ماریا در آمریکا، واکنش چمران به دستگیری برادر محمدرضاشاه در فرودگاه سوئیس به دلیل حمل مواد مخدر،‌ اعتراضات دانشجویان ایرانی در آمریکا به اعطای دکترای افتخاری به محمدرضا شاه در آمریکا،‌سفر ناکام شاه به آمریکا برای دریافت دکتری بخشی از ماجراهای روایت شده در قسمت‌های اول تا هفتم این فیلم‌نامه است.

وی افزود: هم‌چنین ماجرای سفر چمران از آمریکا به مصر برای دریافت تجهیزات نظامی،‌ آشنایی چمران و امام موسی صدر، حضور چمران در لبنان،‌ درگیری‌های چمران و امام موسی صدر در منطقه نبعه و مبارزات این دو از جمله دیگر قسمت‌هایی است که شجاعی در این فیلمنامه آن‌ها را روایت کرده است.

«مرد رویاها» به قلم سید مهدی شجاعی در شمارگان ۵ هزار نسخه به قیمت ۲۵ هزار تومان در حال انتشار است که بنا به گفته مسئولان انتشارات کتاب نیستان تا نیمه اول مهرماه منتشر و پس از آن در بازار نشر توزیع خواهد شد.

سید مهدی شجاعی هم‌اکنون مشغول نگارش جلد دوم رمان «کمی دیرتر» با عنوان «خبر از ما یا اساساً هرگز» است،‌ در جلد دوم این کتاب،‌ شخصیت‌هایی با جلد نخست مشترک هستند و به گفته نویسنده اساساً برای این نوشته شد که وی فصل هایی را از رمان «کمی دیرتر» حذف کرده بود و حالا این فصل ها در جلد دوم منتشر خواهد شد.وی هم‌چنین نگارش فیلمنامه یوسف را نیز در دست دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *