سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

شایعات نگران‌کننده اکران فیلم‌های غیرقانونی

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 313782
امروز گویا نمایش فیلم‌های غیرقانونی سینمای ایران تنها به جشنواره‌های خارجی محدود نمانده و اخباری مبنی بر اکران برخی فیلم‌های فاقد «پروانه ساخت» چه بصورت محدود و در جشنواره سی و دوم و چه بصورت عمومی شنیده می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مدتی است که ارسال فیلم های بدون پروانه ساخت و غیر قانونی برای جشنواره های خارجی تبدیل به رویه ای عادی شده است بطوریکه هم اینک قسمت قابل توجهی از صاحبان این فیلم ها که اتفاقا در جشنواره ها جایزه هم دریافت می کنند چه در تولید و چه در ارسال این آثار بصورت غیر قانونی عمل می کنند.

این اتفاق در دولت قبل بصورت منسجم پیگیری نشد و اگرچه برخی اظهار نظرها در این مورد از سوی مقام های مسئول صورت گرفت و آنها جلوگیری از این کار غیر قانونی را کاری دشوار می دانستند اما بهرحال باید در این مورد چاره ای اندیشیده شود تا چهره ای غیر واقعی از ایران در کشورهای دیگر به نمایش در نیاید. اهمیت این ماجرا از آنجا معلوم می شود که امروزه چهره کشورها از طریق عکس ها، فیلم ها و رسانه ها در جهان شناسانده می شود.

اما گویا اکران فیلم های غیر قانونی تنها به خارج از مرزها محدود نمانده است. این روزها اخباری مبنی بر اکران برخی فیلم های فاقد «پروانه ساخت» چه بصورت محدود و در جشنواره سی و دوم و چه بصورت عمومی شنیده می شود. این در حالی است که فیلمی که بدون پروانه ساخت تولید شود قانونا نمی تواند پروانه نمایش دریافت کرده و به تبع آن اکران شود.

این اخبار امروز به طرز نگران کننده ای قوت گرفته و از تعدادی از این فیلم ها نیز نام برده می شود.

این اتفاق اگر تبدیل به رویه ای شود که امروز در ارسال این فیلم ها به فستیوال های خارجی شده است، در آینده شاهد اتفاقات بدی در این حوزه خواهیم بود و بابی خواهد شد برای کارهای غیرقانونی آینده که گریبان مدیران فعلی را نیز خواهد گرفت.

طبعا این انتظار بزرگی از دولت قانونگرا نیست که در همه حوزه ها به قانون عمل شود و جلوی برخی بی قانونی ها ولو با نام تکریم هنرمندان و احترام به آنها گرفته شود چراکه احترام به قانون قاعدتا باید از احترام به کار غیر قانونی یک کارگردان مشهور بالاتر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *