جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

رویانیان: فردوسی‌پور نقدپذیر نیست

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 313037
محمد رویانیان معتقد است تیمش با بازی‌های اخیر هواداران را به آینده امیدوار کرده است.
به گزارش جهان، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ پیروزی پرسپولیس مقابل گسترش فولاد، برنامه‌هایی که در سفر به استان آذربایجان غربی پی‌گیری کرد و هم‌چنین موضع خود در قبال برنامه ۹۰ و شخص عادل فردوسی‌پور صحبت کرد.

* پرسپولیس با پیروزی بر گسترش فولاد به رده دوم جدول رسید و کم‌کم خود را به عنوان یک مدعی معرفی می‌کند.

انصافا گسترش فولاد هم خیلی خوب و قوی بازی کرد. به آقای خطیبی تبریک می‌گویم که تیم تازه وارد شده‌اش به لیگ برتر این‌قدر با انسجام بازی می‌کند. به بازیکنان و مربیان این تیم خسته نباشید می‌گویم. هم‌چنین بازیکنان ما خیلی زحمت کشیدند و از جایگاه خود حفاظت کردند. از دایی و شاگردانش تشکر می‌کنم. تیم پرسپولیس باید روز به روز بهتر شود. واقعیت این است که تیم ما با این بازی‌ها هواداران را امیدوار کرده است. این در حالی است که بعضی از جوان‌های ما هنوز فرصت بازی پیدا نکرده‌اند. برای مثال میلاد غریبی، محمد عباس‌زاده و یونس شاکری جزو بهترین‌ها هستند و امیدواریم در آینده خودشان را نشان دهند. من دلم به آینده‌ی این تیم روشن است.

* خلعتبری هم شب گذشته اولین گل خود را برای پرسپولیس به ثمر رساند.

به هر حال او بازیکن باتجربه‌ای است و روحیه‌ی تیم را بالا می‌برد. هم‌چنین روحیه‌ی تیم حریف را با نوع بازی کردنش پایین می‌آورد. البته هنوز کمی عربی بازی می‌کند و باید دیگر آن‌جا را فراموش کند (می‌خندد).

* در یک هفته‌ی گذشته قرار بود به مرخصی بروید اما در ارومیه از نمایندگی‌های پرسپولیس بازدید کردید.

در ارومیه از یک آکادمی فوتبال که حدود ۱۰۰ بازیکن نونهال در زمین بازی مشغول بودند بازدید کردیم. قراردادی با شهرداری و هیات فوتبال مهاباد بستیم تا برای ایجاد آکادمی و برگزاری اردوها تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم. ورزشگاه این شهر ۱۰ هزار نفری است و می‌توانیم با انجام بازی بین پیشکسوتان عواید آن را صرف امور خیریه کنیم. هواداران زیادی را در آن‌جا دیدم که همه‌ی آنها یک پیام روشن داشتند. این‌که از پرسپولیس انتظار دارند موفق باشد و حداقل سهمیه‌ی آسیا را بگیرد. همه چیز خوب بود. بعد از مدت‌ها کنار خانواده و نوه‌هایم به سفر رفته بودم.

* قرار بود به همراه اعضای هیات مدیره نشستی با صالحی امیری داشته باشید.

آقای وزیر لطف کرده بود و در هفته‌ی گذشته یک روز را مشخص کرده بود که هم ما و هم استقلالی‌ها با او دیدار کنیم. من از آقای اکبری خواهش کردم که به همراه هیات مدیره به این نشست بروند؛ چرا که زمانی که به من اعلام کردند در راه بودم. با این حال امیدواریم این هفته بتوانیم این نشست را با وزیر داشته باشیم. من هم زمانی که به شرق کشور و هم وقتی که به غرب کشور سفر کردم دیدم که اکثر مردم پرسپولیسی و بعد هم استقلالی هستند. صالحی امیری یک انسان فرهیخته و با دانش بالای فرهنگی است. وقتی دو باشگاه در سراسر ایران ۵۰-۴۰ میلیون هوادار دارند، نیاز به تقویت ویژه دارند. نمی‌خواهم بگویم که وزارتخانه به ما پول بدهد اما به ما اجازه‌ی پول درآوردن بدهند. در حال حاضر شاید کمک مالی برای هر دو تیم ضروری باشد اما بعد از این مرحله باید زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم برنامه‌های اقتصادی خود را پیاده کنیم. هم‌چنین از صالحی امیری می‌خواهیم که درصد قابل توجهی از سهام این دو باشگاه را به بخش‌های خصوصی و سازمان‌های عمومی واگذار کنند و این یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکل است.

* این روزها انتقادهای زیادی به ۹۰ مطرح می‌شود. خود شما بعد از داربی از عملکرد این برنامه انتقاد داشتید.

برنامه ۹۰ جذاب و دیدنی است و یکی از بهترین مجریان ایران را در خود می‌بیند. حرف ما این است که بی‌رویه به یک سری مسائل می‌پردازد. مثال ما همین بحث داربی است. هیچ‌کس نمی‌گوید که این بازی خوب بود. حتی کسی که فوتبالی هم نیست می‌داند که این بازی زیبا نبود. اما این‌که ۲/۵ ساعت از وقت برنامه را بگذارید و در آن به طرفین این بازی بتازید کار درستی نیست و دردی از فوتبال دوا نمی‌کند. فردوسی‌پور از مجریان برجسته‌ی کشور است اما محبوبیت برنامه‌ی او به این خاطر است که دعوا و تنش و حاشیه در ۹۰ زیاد است. این کار بدآموزی دارد و بین همه اختلاف می‌افکند. ضرغامی زحمات زیادی کشیده اما به او می‌گویم که بخش‌هایی از برنامه ۹۰ باید اصلاح شود. ما این برنامه را دوست داریم اما بیشتر از آن دوست داریم که ۹۰ اصلاح شود. مثلا مساله خواب شیرینی که فردوسی‌پور روی آن مانور داد چه مشکلی را حل می‌کند؟ یا به چه قیمتی یکی از کارشناسان بزرگ به برنامه می‌آید و به اهالی فوتبال اهانت می‌کند؟ اینها اشکال است.

* قلعه‌نویی بعد از بازی با ذوب آهن به شدت علیه این برنامه و فردوسی‌پور انتقاد کرد و گفت خیانت‌های ۹۰ به فوتبال بعدا معلوم می‌شود.

از نظر من عادل خیانت‌کار نیست. او فقط اشتباه می‌کند. فردوسی‌پور می‌خواهد برنامه‌اش جذاب باشد اما یک اشکال اساسی او این است که نقد نمی‌پذیرد اما می‌خواهد همه را نقد کند. او از تریبونی که دستش است استفاده می‌کند اما در مقابل، نقدپذیر نیست. اگر اشکالاتی که دارد را بپذیرد می‌تواند به این فوتبال خیلی خدمت کند. اما وقتی برنامه‌اش نقدپذیر نباشد ۹۰ تخریبی می‌شود. خود فردوسی‌پور یک مجری پاک و سالم است که خیلی بیشتر می‌تواند برای این فوتبال مفید باشد. تاثیر ۹۰ در مسائل فوتبال ما مقطعی و بنا به دلخواه خود فردوسی‌پور است. مثلا او کارشناسی که خودش می‌خواهد و حرف خودش را تایید می‌کند به برنامه می‌آورد. شما تا به حال یک بار دیده‌اید که کارشناسی را بیاورد که به حرف‌هایش نقد داشته باشد؟ یا مخالف او حرف بزند؟ این مساله خیلی مهم است و در عین حال یک اشکال بزرگ برای این برنامه. یا مثلا درباره‌ی داربی آیا نمی‌شد هیچ نظر مخالفی با نظر فردوسی‌پور در این برنامه داده شود؟ همین موضوع تبدیل به نوعی استبداد، انحصار و خودمحوری در ۹۰ می‌شود که برنامه‌ی فردوسی‌پور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما با ۹۰ و فردوسی‌پور مخالف نیستیم و او را خائن نمی‌دانیم. من دو سال است که به این فوتبال آمده‌ام. در این مدت حتی یک بار هم نتوانستم در ۹۰ از اقدام‌های مثبت و بخشی از برنامه‌های اقتصادی خود برای توسعه‌ی باشگاه صحبت کنم. همیشه محکوم بوده‌ایم که چرا باخته‌ایم یا چرا فلان بازیکن و فلان مربی آن کار را کرده اند. همیشه به جنبه‌های منفی پرداخته شده است. فردوسی‌پور نیمه‌ی پر لیوان بقیه را خالی جلوه می‌دهد و اگر لیوان خودش یک ذره پر باشد هم آن را کاملا پر نشان می‌دهد. چندین بار به صورت خصوصی به فردوسی‌پور گفته‌ام که بیا در یک محفل دانشگاهی به همراه چند کارشناس با هم صحبت کنیم و نقدهایی که به برنامه‌ات وجود دارد را بشنو. او مجری خوبی است و برنامه‌ی جذابی هم دارد اما در عین حال اشکالات زیادی بر کارش وارد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *