جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

درآمدزکات برای‌ساخت مساجداستفاده‌شود

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 310735
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خرم آباد با بیان اینکه علومی که روحانیت یاد می گیرد باید علوم مفید باشد گفت: تمام روحانیون و طلبه ها باید کتاب اسرار نماز را مطالعه کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام حسن قرائتی در همایش تجلیل از ائمه جماعت در استان لرستان که صبح امروز در بیت نماینده ولی فقیه برگزار شد اظهار کرد: تولید، توزیع و مصرف را در زمینه علم سه خصوصیت مهم برای روحانیت است.

وی با بیان اینکه هرچه فساد در جامعه بیشتر شود رسالت روحانیت نیز سنگین تر می شود گفت: روحانیت رسالت سنگینی بردوش دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به کمبود اسلام شناس گفت: در استان قم ۱۲۰ مفسر وجود ندارد که ۵ میلیون دانشجو می خواهند قرآن یاد بگیرند آموزش دهند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت نماز در جامعه و زندگی گفت: تمام روحانیون وطلبه ها باید کتاب اسرار نماز را مطالعه کنند.

رئیس ستادداقامه نماز با بیان اینکه نماز در ادارات باید اول وقت اقامه شود گفت: روحانیان پیشکسوت باید بیشتر به نسل جوان آموزش دهند و روحانیون به صورت عادلانه در بین ادارات و مدارس توزیع شوند.

وی گفت: حوزه های علمیه نباید تعطیل شود و در مناسبت‌های مختلف مانند میلادهای ائمه اطهار قبل از هر نهادی چراغانی ومراسم های مختلف برگزار کنند.

قرائتی خاطر نشان کرد: روحانیت و طلبه ها باید قرآن را تفسیر کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به پرداخت زکات در جامعه شاره کرد: در حال حاضر با کمبود مساجد در کشور روبه رو هستیم ونیاز است که از درآمد زکات برای ساخت مساجد استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *