يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

پیام اسد به هاشمی رفسنجانی

شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 310019
سفیر سوریه پیام حافظ اسد را تقدیم رئیس مجلس کرده و آمادگی کشور متبوع خود را برای همکاری در مسئله فلسطین و جنوب لبنان اعلام کرد
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ، رخدادهای مهم ۹ شهریور ۱۳۵۹ به شرح زیر می باشد.

۱- پیام اسد به هاشمی رفسنجانی ؛ آماده همکاری همه جانبه با ایران هستیم

سفیر سوریه در کشورمان با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت و گو کرد . در این دیدار که در محل مجلس شورای اسلامی انجام شد سفیر سوریه پیام حافظ اسد را تقدیم رئیس مجلس کرده و آمادگی کشور متبوع خود را برای همکاری در مسئله فلسطین و جنوب لبنان و مبارزه با استعمار در منطقه در هر زمینه ای اعم از فرهنگی ، اقتصادی و نظامی با انقلاب اسلامی ایران اعلام داشت و خواستار توسعه روابط فیمابین شد . هاشمی رفسنجانی نیز با تقدیر از مواضع دولت سوریه اعلام کرد بی شک روابط دو کشور پس از تشکیل دولت جدید در همه ابعاد گسترش خواهد یافت .

۲- مبادله پایاپای نفت و گوشت در مرز بازرگان

به موجب پروتکل جدیدی که بین مهندس طاهری استاندار آذربایجان غربی و استاندار استان آغری ترکیه به امضا رسید مبادلات مرزی این دو استان ادامه خواهد یافت . در قرارداد جدیدی که با حضور مقامات این دو استان در مرز بازرگان به امضا رسید ایران در ازای دریافت سیمان و گوشت ، نفت سیاه و گازوئیل به ترکیه صادر خواهد کرد .

۳- بنی صدر : ایران به گروگان آمریکا تبدیل شده است !

دکتر ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور در مصاحبه ای اختصاصی با عباس برازنده خبرنگار روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز گفت : پس از گروگان گیری در حقیقت ایران به گروگان آمریکا درآمده است . بنی صدر در بخش دیگری از این مصاحبه در مورد کابینه جدید گفت : رفع اختلاف و سازگاری بی معنی بود و قانون اساسی باید اجرا شود و قانون صریحا تاکید می کند که رئیس جمهور باید وزرا را تائید کند . وی در پاسخ به این سوال که با نخست وزیر چه مشکلاتی دارد نیز گفت : فکر می کنم بهتر است ساکت باقی بمانم و چیزی نگویم !
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *