شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

محقق‌ایرانی موفق‌به کسب‌جایزه‌جهانی‌شد

چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 309409
دانش آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران و محقق جوان دانشگاه MIT آمریکا موفق به اخذ جایزه بهترین مقاله سال و تقدیر از طرف انجمن مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) شاخه «پلاسما و پالس پاور» در سال ۲۰۱۳ شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر جویا جدیدیان تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق گرایش قدرت در پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران به پایان برده و مدت شش سال در آزمایشگاه فشار قوی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران که از جمله آزمایشگاه های مجهز این تخصص در دنیا محسوب می‌شود به تحقیق و تحصیل اشتغال داشته است.

جویا جدیدیان

وی که تحصیلات دکتری خود را امسال در دانشگاه MIT به پایان برده در حال حاضر در این دانشگاه مشغول تحقیق در زمینه عایق های الکتریکی سازگار با محیط زیست است.

جدیدیان که با ارائه مقاله ای در زمینه تخلیه الکتریکی در عایق مایع در کنفرانس پلاسما و پالس پاور انجمن مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) موفق به کسب جایزه بهترین مقاله سال شده در سال ۲۰۱۳ مقاله دیگری نیز در مجله فیزیک کاربردی(Journal of Applied Physics) چاپ کرده بود که مورد توجه متخصصان این حوزه در سراسر جهان قرار گرفته است. این سومین بار طی پنج سال گذشته است که جوایزی از سوی IEEE به دکتر جدیدیان اعطا می‌شود.

وی در سال ۲۰۱۰ به دلیل تحقیقاتش در حوزه helical FCGs برنده جایزه تحصیلی IEEE NPSS شد و به خاطر تحقیقات رساله اش جایزه تحصیلی (اسکولارشیپ) IEEE DEIS را در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ دریافت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *