پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

۱۰۰ایرانی در زندان‌های عمان بسر می‌برند

يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 308620
سرپرست اداره کل امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: حدود ۱۰۰ زندانی ایرانی در زندان‌های عمان و کمتر از ۱۰ نفر عمانی در زندان‌های ایران وجود دارند که در این راستا، تفاهم‌نامه‌ای برای تبادل زندانیان میان دو کشور ایران و عمان به امضاء رسید.
به گزارش جهان، علی ساعدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان ایران و عمان برای تبادل زندانیان، اظهار کرد: در جلسه روز یکشنبه با حضور کارشناسان حقوقی و قضایی دو کشور، موافقت‌نامه اولیه‌ای با موضوع تبادل زندانیان میان دو کشور تنظیم شد که پس از امضای طرفین، این تفاهم‌نامه برای تصویب راهی مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی تصریح کرد: اینگونه تفاهم‌نامه‌ها، توافقات کارشناسی است که پس از این که کارشناسان نقطه نظرات خود را بیان کردند، به توافق اولیه می‌رسند و پس از آن در مناسبت خاصی مانند سفر یکی از مقامات دو کشور به امضاء می‌رسد و سپس وارد مرحله تصویب یعنی مجالس دو کشور شده و در نهایت اجرا می‌شود.

 صبح یکشنبه - ۳ شهریور ماه - موافقتنامه انتقال زندانیان بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان توسط کارشناسان قضایی دو کشور منعقد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *