جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 5 Jul 2024
 
۰

پایتخت کلیه فروشی ایران کجاست؟

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 307486
رئیس انجمن پیوند اعضای خاورمیانه به تبیین وضعیت پیوند عضو در کشور پرداخت و گفت: تهران بالاترین آمار مربوط به "کلیه فروشی" را به خود اختصاص داده است، پس از آن استان اصفهان و شهرهای دیگر قرار دارند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، دکتر سید علی ملک حسینی گفت: در حال حاضر وضعیت پیوند عضو به ویژه پیوند کبد در شیراز مطلوب است، قدرت ایران در پیوند کبد بی نظیر است و شیراز هم جزو بهترین مراکز پیوند کبد منطقه است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ عمل پیوند کبد انجام شد، تاکنون که هنوز به نیمه سال نرسیده‌ایم نیز از آمار ۲۰۰ پیوند کبد فراتر رفته‌ایم.

پدر پیوند کبد ایران در ادامه به وضعیت نابسامان فروش کلیه در کشور اشاره کرد و گفت: پدیده "کلیه فروشی" حیثیت ما را در سطح جهان خدشه‌دار کرده است، این در حالی است که فروش کلیه در همه جای دنیا ممنوع است.

به گفته ملک حسینی، تهران بالاترین آمار مربوط به "کلیه فروشی" را به خود اختصاص داده است، پس از آن استان اصفهان و شهرهای دیگر قرار دارند.

وی افزود: این اتفاق روزانه در ایران رخ می دهد و با وجود اینکه شمار افراد مرگ مغزی در ایران، از سایر کشورهای منطقه بیشتر است، اما متاسفانه هنوز پیوند عضو از مرگ مغزی آمار بالایی ندارد.

رئیس بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: خوشبختانه در شیراز، حدود چهار سال است که پیوندهای کلیه‌ از مرگ مغزی انجام می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *