جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۱

پاسخ به ادعاي محافل ضد ايراني در باكو

سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 305949
سفير جمهوري اسلامي ايران در جمهوري آذربايجان، ضمن تشكر و تقدير از تلاش پزشكان ايراني در معالجه شهروندان بيمار جمهوري آذربايجان، ادعاها و اتهامات برخي رسانه ها و محافل در جمهوري آذربايجان، عليه مراكز درماني ايران را مغرضانه دانست و رد كرد .
به گزارش جهان، محسن پاك آيين، در گفت وگو با ايرنا در باكو به ادعاي دروغين برخي رسانه هاي آذري در مورد گروگان گرفته شدن يك كودك بيمار آذربايجاني در بيمارستان شهيد مدني تبريز، به علت ناتواني والدين وي در پرداخت هزينه هاي درمان، واكنش نشان داد.

وي گفت: بسياري از مردم شريف جمهوري آذربايجان با شرايط سهل از امكانات پيشرفته و كادر مجرب و متخصص ايران براي معالجه استفاده مي كنند، اما متاسفانه برخي از محافل به جاي تشكر از پزشكان ايراني، در مسير اهداف رسانه هاي مغرض موضع گيري مي كنند.

پاك آيين افزود: ما از اين رسانه ها انتظار تشكر و موضع گيري مثبت نداريم، اما از مسوولان وزارت بهداشت جمهوري آذربايجان مي خواهيم در چنين مواقعي با سفارت يا مركز درماني در ايران تماس گرفته و پس از دريافت اطلاعات درست و موثق، قضاوتي منصفانه كنند.

وي با تاكيد بر اينكه تاكنون هيچ بيماري در مراكز درماني ايران به دليل ناتواني در بازپرداخت هزينه هاي درمان دچار مشكل نشده است، ادعاي برخي رسانه ها مبني بر نگهداري يك كودك آذري در بيمارستان شهيد مدني تبريز به دليل ناتواني در پرداخت هزينه هاي درماني را تكذيب كرد و گفت: اين كودك با نيات خيرخواهانه پزشكان متعهد ايراني ،براي ادامه درمان از بيمارستان شهيد مدني تبريز به بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان تخصصي كودكان اين شهر منتقل شده است.

سفير با تقدير از پزشكان متعهد ايران افزود: نظام پزشكي و درماني ايران تحت تاثير تبليغات منفي قرار نگرفته و كماكان وظايف انساني و حرفه اي خود را در قبال بيماران خارجي، از جمله اتباع جمهوري آذربايجان انجام مي دهد.

پاك آيين با اعلام آمادگي سفارت ايران در باكو براي اعلام اسامي افرادي كه در ايران معالجه شده و پيام هاي تشكر براي سفارت فرستاده اند، افزود: برخي از رسانه ها كه سابقه تلاش براي تخريب مناسبات دو كشور را دارند، بايد اطلاعات خود در مورد مراجعات مردم كشور شان به ايران را براي درمان و دريافت خدمات پزشكي افزايش دهند.

وي، خبر مندرج در برخي رسانه ها، مبني بر فوت ۱۷۸ نفر از بيماران آذري در بيمارستان هاي ايران را نيز غير اخلاقي و نادرست خواند و افزود: البته در بيمارستان هاي بزرگ جهان هم افرادي از دنيا مي روند، آيا اين به معناي ناكارآمد بودن آن بيمارستان هاست؟

سفير ايران با اشاره به مغرضانه بودن اقدام برخي از رسانه هاي آذري در انعكاس اينگونه خبرها، از رسانه هاي منصف و مستقل جمهوري آذربايجان خواست واقعيت ها را منعكس كنند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
هر روز در خیابان 17 شهریور و اطراف آن شاهد رفت و آمد آذربایجانی هایی هستیم که برای درمان ساده ترین و سخت ترین بیماریهــا به تبریز میآیند بنده خود شاهد بودم که پزشکان آذربایجانی برای یک کودک 8 ماهه روغن حیوانی تجویز کرده بودند! و والدین آنها وقتی کودک خود را به ایران آوردند امیدی به زنده ماندن نداشتند در حالیکه وی بعد از آمدن به ایران و بستری شدن در بیمارستان هادی‌شهر به راحتی و در عرض 3 روز معالجه شد و این در حالی بود که پزشکان ایرانی اینکار را یک کار ساده میدانستند .