شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱
۲
رسایی مطرح کرد:

نقش یکی از وزرای پیشنهادی در توهم موسوی/ چادر از سر هیچ زنی کشیده نشده

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 305764
نماینده تهران گفت: برخی امروز درحالی برای دولت لب مرزی یقه پاره می کنند که تا دیروز در تریبون های خود کمک با دولتی ۶۵ درصد آراء مردم را وکیل الدولگی می دانستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمید رسایی در جلسه نوبت عصر دوشنبه مجلس شورای اسلامی در بررسی برنامه دولت و کلیات کابینه پیشنهادی طی سخنانی در مخالفت اظهار داشت: امروز در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یکی از برگه های زرین و قابل دفاع ثبت خواهد شد چرا که کابینه یازدهم به ریاست جناب آقای روحانی در حالی در مجلس شورای اسلامی با آرامش برای اخذ رای اعتماد نشسته است که خیابان ها و بانک های تهران توسط کاندیداها و هواداران آن ها که اکثریت را به دست نیاوردند، به آتش کشیده نشد.

وی افزود: هیچ مسجدی در آتش نمی سوزد چادر از سر هیچ زنی کشیده نشده، هیچ نیروی بسیجی و انتظامی در دفاع از فرد پیروز کتک نخوردند و به شهادت نرسیدند. در خطبه های هیچ نماز جمعه ای نظام اسلامی زیر سوال نرفته است. حاضران در نماز به جای نماز کف و سوت نزدند، روز قدس امسال اسرائیل سیلی خورد و کسی شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر نداد.

نماینده تهران ادامه داد: هیچ کس شعار مرگ بر اصول مهم قانون اساسی را در خیابان ها سر نداد تا کسانی زیر پل کالج ساندویچ بخورند و از آن ها حمایت کنند. هیچ کس از رهبر صبور و دلسوخته انقلاب مان باج نخواست تا ایشان بگوید خمینی به کسی باج نداد من هم به کسی باج نمی دهم.

رسایی خاطر نشان کرد: وی به عدم حضور روحانی در آغاز جلسه نوبت عصر اشاره کرد و گفت آقای روحانی تشریف ندارند می خواستم ایشان را مورد خطاب قرار دهم.

وی خطاب به روحانی و هیئت وزیران پیشنهادی گفت: ما این پیروزی را به شما تبریک می گوییم هر یک از شما که رای خانه ملت را کسب کند بر اساس اصول و قانون به او کمک خواهیم کرد تا برابر دشمنان بایستد و مشکلات روزمره و بنیادی مردم را حل کند.

وی ادامه داد: هر چند این برتری با حداقل ۰.۷ بیش از ۵۰ درصد بود. برخی امروز درحالی برای دولت لب مرزی یقه پاره می کنند که تا دیروز در تریبون های خود کمک با دولتی ۶۵ درصد آراء مردم را وکیل الدولگی می دانستند. برای ما ۶۵ درصد یا ۵۰.۷ درصد فرقی ندارد. آقای روحانی اگر طبق اصول حرکت کنید با تمام وجود از شما حمایت می کنیم حتی اگر به ما وکیل الدوله بگویند.

رسایی گفت: صحبت به عنوان مخالف کلیات به معنای مخالفت با همه وزیران پیشنهادی نیست. بنده از آقای روحانی تشکر می کنم در برابر برخی فشار های غیرمنطقی ایستادند. برخی عناصر بدنام و افراطی سیاسی که عملکردشان در سال های اخیر مورد تشویق دشمن بود استفاده نکردند.

وی ادامه داد: از کلیات جهت گیری آقای روحانی در مصاحبه شان به ویژه در سیاست خارجی تشکر می کنم هر چند آقای روحانی باید بداند و از یاد نبرد که دشمنان ما به ایشان چشم طمع دارند یادآور می شوم که برخی از وزراء پیشنهادی از نظر سلیقه سیاسی همسو با مثل بنده نیستند ولی انصافا نیروهای متخصص و متعهدی هستند که به آن ها رای خواهم داد. رهبر معظم انقلاب بر همکاری و اعطای فرصت به دولت جدید تاکید کردند اما در عین حال نمایندگان را موظف به بررسی سوابق کابینه و انتخاب وزرای صالح کردند. در دیدار با دانشجویان تاکید کردند که نکته اصلی یعنی فتنه ۸۸ و عملکرد برخی را فراموش نکنید.

رسایی ادامه داد: اما آقای روحانی برخی از اعضای کابینه شما از نظر سابقه اجرایی و تحصیلی غیر متخصص و غیر مرتبط با وزارتخانه مربوطه هستند. برخی از وزرای پیشنهادی محترم سال ها در رشته های دیگر فعال بودند و گذر زمان و سرعت پیشرفت حوزه های مربوط به آن ها باعث شده که در حوزه معرفی شده به روز نباشند. آقای واعظی که سابقه اجرایی و تجربی در حوزه سیاست خارجی دارند سال های دور در رشته ارتباطات بوده است. وقتی در کمیسیون صنایع از ایشان سوال می کنند که آن سابقه و آن تحصیلات با این وزارتخانه چه ارتباطی دارد، با صداقت می گوید بنده خودم را برای وزارت خارجه آماده کرده بود. ولی وقتی پیشنهاد وزارت ارتباطات را دادم گفتم اگر نپذیرم می گویند فلانی وزارت خارجه را می خواهد.

نماینده تهران گفت: این چه نوع چیدن کابینه است؟ وزیر ورزش با سابقه فعالیت اجرایی و تحصیلات در رشته دیگر برای وزارت ورزش معرفی شده است در حالی که ما امروز در حوزه ورزش با سیاست گذاری ها و سرمایه ای که گذاشته شد شاهد پیروزی هایی هستیم که محصول دولت های قبل است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: کابینه معرفی شده متاسفانه از چابکی و تحرک لازم برای حل مشکلات مردم برخوردار نیست. علت آن سن بالای این کابینه است. میانگین سنی کابینه حدود ۶۰ سال است که تا کنون کشور جوان ما کابینه ای به این مسنی نداشته است. قصد تخصیص ندارم قطعا این عزیزان محترم هستند اما آیا بهتر نبود از این دوستان در جایگاه مشاوره ای استفاده می شد نه جایگاه پرتحرک اجرایی ؟

رسایی ادامه داد: برخی از وزرای محترم تا کنون چند بار سکته قلبی داشتند و عمل جراحی شدند. یکی از وزیران شما که یکی از مشکلاتش همین سن بالاست علاوه بر مشکلات دیگر که در جای دیگر اشاره می شود در تلویزیون می گوید که سن او برای به دوش کشیدن بار وزارت خانه کافی نیست ولی امروز در مجلس شورای اسلامی نشسته که بار یک وزارتخانه مهم را که در تحریم باید مهمرین فعالیت را به دوش داشته باشد، به دوش بکشد.

وی افزود: آقای روحانی نسل سوم کشور چه گناهی کرده است که باید از مدیرانی که در نسل اول مدیریت ناموفق کرده اند و در دوره آن ها تورم ۵۰ درصدی و آشوب های خیابانی بدون زیرساخت سیاسی نه مثل فتنه ۸۸ که آشوب خیابانی با زیرساخت سیاسی بود، آشوب های خیابانی در دوره آن ها در مشهد، اراک، قزوین و اسلامشهر رخ داد، از آن ها استفاده شود.

وی ادامه داد: برای نقد برخی از وزیران شما کافی است به نشریه مرحوم کیومرث صابری فومنی یعنی گل آقا مراجعه شود تا معلوم شود برخی اعضا با این کابینه تناسبی ندارند. آن وقت مشخص می شود چه آینده در انتظار مردم است.

رسایی گفت: آقای روحانی این کابینه میدان دار عملیات های بزرگ اجرایی نخواهد بود، بالای سر مدیران استانی برای حساب کشی نخواهند رفت. کابینه شما کابینه پشت کارتابل خواهد بود. گزارش هایی که از استان ها می دهند و مدیر پشت کارتابل آن ها را بررسی خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این ترکیب ظلم به نیروهای جوانی است که در همین کابینه هستند و اگر کل کابینه از آن نشاط برخوردار می‌بود می شد از آن ها استفاده کرد. برخی از وزرای پیشنهادی شما از حاشیه های پرآشوب سیاسی برخوردارند. شعار شما اعتدال است که ان شاء الله تعریفش کنید و از آن پاسداری کنید تا به سرنوشت شعار اصلاحات که به سرنوشت اصلاحات آمریکایی تبدیل نشود. در حالی که شعار اعتدال می دهید که برخی از چهره های معرفی شده سابقه افراطی آن هم در فتنه ای که شبه کودتا بود دارند. برخی از چهره های معرفی شده سابقه حضور در اختشاشات و تعطیلی کلاس های دانشگاه و حمایت از عناصر آشوب گر را دارند که اکنون فراری اند. برخی سابقه بازداشت در فتنه دارند. برخی از آن ها سایه به سایه همراه متوهمین فتنه گر بودند و فرماندهی عملیات روانی آن ها را بر عهده داشتند.

وی گفت: در این دوره شما جناب آقای صادق را به عنوان نماینده خود در شورای نگهبان معرفی کردید که فتنه گری ها را گرفت ولی از آن طرف بسیار منطقی و متین عمل کرد. جلوی بسیاری از فتنه گری ها را گرفت ولی از آن طرف در کابینه شما کسی هست که نماینده آقای موسوی در انتخابات ۸۸ در شورای نگهبان بود. عامل ایجاد توهم پیروزی در موسوی یکی از آن ها همین بود که از بعد از ظهر روز جمعه به شهادت برادرمان آقای زارعی (نماینده تهران) که آنجا حضور داشتند وی آقای موسوی را پیروز انتخابات می دانست و مانند برخی دیگر که در بیرون صحنه به او تبریک می گفتند باعث شدند که آن ها متوهم شود.

رسایی یادآور شد: البته برخی وزرای پیشنهادی شما می گویند حضور ما در کنار فتنه گران با هماهنگی نهادهای امنیتی بوده است از جمله یکی از چهره های شاخص در کابینه شما این ادعا را زیاد تکرار می کند. اصرار دارد علنی هم باشد جلل خالق! رهبر ما از یک طرف می گوید سکوت نکنید موضع بگیرید از طرف دیگر نهادهای امنیتی ما افرادی را می فرستند تا رئوس فتنه را تحریک کرده و بر مواضع گیریشان اصرار بورزند؟

دوستان و همکاران محترمی که امروز مردم نظاره گر مواضع ما و شما هستند، فتنه و کودتا سال ۸۸ یک دعوای انتخاباتی بین دو کاندیدا نبود بلکه به تعبیر رهبر انقلاب حرکتی ریشه دار برای براندازی نظام بود. همین چند روز قبل در دیدار با دانشجویان اشاره کردند: «در این قضایای اخیر مسائل اخیر گم نشود، در انتخابات سال ۸۸ آن کسانی که فکر می کردند در انتخابات تقلب شده است چرا برای مواجه با تقلب اردوکشی خیابانی کردند. چرا این ها را جواب نمی دهند صد بار سوال کردیم.»

وی افزود: این متن بیانات رهبری است. آقایی که پشت تریبون مجلس می گویید «کاسب فتنه» آیا رهبرت که صد بار سوال کرده است کاسب فتنه بود؟

وی به قرائت بیانات رهبری ادامه داد و گفت: «اما نه در مجامع بلکه در جایی که قابل جواب دادن بوده است جواب نداده اند. چرا عذرخواهی نمی کنند در جلسات خصوصی می گویند اعتراف میکنیم تقلب اتفاق نیفتاده است. خب اگر تقلب اتفاق نیافتاده چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا هزینه درست کردید؟

رسایی گفت: درباره حادثه سال ۷۸ من حرف زیادی دارم خدا را شکر که امروز برخی صف بندی های داخل مشخص و شفافتر شد و برخی ها صحبت کردند و مواضعشان را از پشت تریبون گفتند.

وی ادامه داد: مردمی که امروز مذاکرات مجلس را دنبال می کنند می پرسند آیا رهبری انقلاب هم کاسب فتنه بود که خودشان می گویند صد بار از این ها پرسیده ایم چرا جواب نمی دهند.

رسایی گفت: مردم می پرسند رهبری به صراحت می گوید از آن ها مطالبه کنید ولی برخی با واژه سازی کاسبه فتنه دنبال توجیه و به فراموشی سپردن عوامل کودتای چهارسال قبل هستند. برخی مغالطه می کنند که چرا به حضور برخی از وزرای پیشنهادی در ستاد انتخاباتی یا نسبت به رای دادن به کاندیدای دیگر یا اعتراضات قانونی سال ۸۸ اعتراض می کنید. چه کسی گفته اعتراض ما این است؟ حرف ما این است شما در ستادهای انتخاباتی بودید. در جلسه ای که رهبر انقلاب با مسئولان این ستادها داشتند بودید. من به برخی از آقایون در کمیسیون های مجلس گفتم چرا موضع نگرفتید گفتند ما از آن زمان به بعد هیچ حرفی نزدیم و من گفتم این اول دعوا است چرا حرفی نزدید. رهبری در همان جلسه به شما گفت بروید موضع بگیرید تا این ها از توهم درآیند اما شما این کار را نکردید.

نماینده تهران ادامه داد: مگر یادتان رفته است که رهبر انقلاب فرمودند این ها هر کاری برای مقابله با نظام اسلامی توانستند کردند و آن جا که کاری از پیش نبردند نه این که نتوانستند تیغشان نبرید. مگر یادتان رفت که رهبری فرمودند مردود شدن در این میدان به معنای رفوزه شدن در یک امتحان نیست بلکه به معنای سقوط است.

وی گفت: تعدادی قابل توجهی از اعضای معرفی شده کابینه سابقه امنیتی دارند اتفاقا تنها وزارت خانه امنیتی دولت یعنی وزارت اطلاعات وزیری معرفی شده بدون سابقه امنیتی آیا قرار است این وزارت خانه با وزیری در سایه اداره شود؟ آقای روحانی ما فعالیت در لایه های امنیتی و نظامی را بد نمی دانیم بلکه آن را در نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار می دانیم ولی حرف این است که برخی همواره با جنگ روانی می خواستند مردم را از این نهادهای نظامی و امنیتی بترسانند.

رسایی ادامه داد: یادتان رفته خود شما در مناظره انتخاباتی گفتند من سرهنگ نیستم، حقوقدان هستم. می خواستید با این ادبیات به مردم بگویید که اگر دیگری رای بیاورد کشور پادگانی می شود. تعداد قابل توجهی از اعضای کابینه پیشنهادی سابقه تحصیل در غرب دارند این شاخصه تاوقتی در شخصیت این افراد تاثیر نگذاشته باشد بد نیست ولی متاسفانه این چهره ها از این حضور در غرب تاثیر گرفته اند و نسخه هایی که برای رفع مشکلات کشور ارائه می دهند نه بر اساس باورهای بومی و عمومی بلکه از نسخه های نشخوار شده در غرب است. در این افراد نوعی وادادگی در برابر غرب دیده می شود. به هیچ وجه روحیه مقاومت ندارند بلکه در برابر تهدید ها منفعل هستند.

وی گفت: دو تن از اعضای معرفی شده در طول ماه های قبل در حال انجام امور اداری خود برای اقامت در کشور های دیگر بودند یکی از آن ها در نوروز امسال با حضور در سفارت آمریکا در یکی از کشور های منطقه برای اخذ گرین کارت مصاحبه می دهد. من هیچ وقت نگفتم ایشان گرین کارت داشته است بلکه در کمیسیون حضور داشته برای مصاحبه.

وی ادامه داد: چطور است که تحریم کنندگان ما از کسی استقبال می کنند که می خواهد وزیر نفت شود و چه طور است که تحریم کنندگان ما از وزیر خارجه شدن برخی از دوستان استقبال می کنند. برخی از وزیران پیشنهادی از سابقه مناسب مدیریتی و رفتاری برخوردار نیستند و برخی دیگر سابقه رد صلاحیت در انتخابات مجلس و انتخابات شوراها را دارند که نهاد های ناظر آن شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بوده است. آن هم نه در سال های قبل بلکه در همین دو ماه قبل آن هم نه یک بار بلکه دو بار آیا معرفی آن ها نوعی به چالش کشیدن مجلس و شورای نگهبان نیست.

رسایی گفت: مدیریت برخی از این افراد در وزارت نفت باعث شد تا در مجامع جهانی پرونده ای به استارت اویل و پرونده های دیگر برای ما باز شود. وزارت این افراد باعث شد تا فرزندان برخی از خواص در فساد غوطه ور شدند و امروز به جرم جاسوسی و فساد اقتصادی پرونده داشته باشند. این جرایم به دلایل رخنه کردن فساد اقتصادی در زندگی این افراد بود. امروز کارشان به مقابله با نظام کشیده شده تا جایی که در تماس تلفنی با یک ضد انقلاب فراری می گویند که ما و بابا تقسیم کار کرده ایم!

رسایی گفت: آقای روحانی نامه خودتان در کسوت دبیر شورای عالی امنیت ملی به رئیس جمهور وقت را از یاد برده اید؟ در آن جا آقای روحانی چهار تذکر به رئیس جمهور وقت می دهد و هشدار می دهد.

وی افزود: نمایندگان محترم جایی که ما هستیم یک بزنگاه تاریخی برای مجلس است موکلان شما و مردم نگاه نمی کنند که مجلس چند مصوبه و چند جلسه داشته است. مجلس را در بزنگاه ها اندازه گیری می کنند. این جا آن بزنگاه است. درباره تصمیم ما قضاوت می کنند به ویژه درباره آن هایی که در کوتا و فتنه ای که در چهار سال پیش نقش حمایتی و هدایتی داشتند و حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند.

نماینده تهران گفت: من از معدودی از همکاران گلایه می کنم که برخی جلسات را در بیرون در رستوران ها و برخی مجامع عمومی برگزار کردند به ویژه رئوسای یکی از کمیسیون های نظارتی مجلس که به ایشان گفتم این موضوع را پشت تریبون خواهم گفت. در اعتراض به این کار بنده از این کمیسیون اصل ۹۰ استعفا می دهم و به کمیسیون دیگری می روم.

به گزارش مهر بعد از سخنان رسایی تعداد زیادی از نمایندگان در اعتراض به رسایی خواستار بیان اعتراض شدند زیرا حرف های وی را مربوط به موضوع جلسه نمی دانستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شمسايي
Iran, Islamic Republic of
پاسخ آقاي جلالي را براشون بذاريد
United States
خيلي افتخار مي كنم كه به رسايي راي داده ام