شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

پاسخ ارتش به جنایات تکفیری‌ها+فیلم

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 305699
ارتش در پاسخ به جنایات تروریست‌ها در لاذقیه عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده و در ریف حلب نیز ۹۰ تروریست در درگیری با شبه‌نظامیان کرد کشته شدند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از المیادین نوشت: درگیری بین شبه نظامیان کُرد با نیروهای «امارت اسلامی عراق و شام» و «جبهه النصره» در ریف حلب در منطقه «عفرین»‌ به کشته شدن بیش از ۹۰ تروریست تکفیری منجر شد.در این درگیری ده‌ها نفر از نیروهای کُرد نیز کشته و زخمی شدند.

همزمان در دیرالزور نیز نیروهای ارتش سوریه محل‌های تجمع مخالفان را هدف قرار دادند که بنابر گزارش‌ها این حملات به کشته شدن ۳۲۰ فرد مسلح در مناطق مختلف منجر شد.

ارتش در لاذقیه نیز که از هفته گذشته به کانون درگیری‌ها تبدیل شده است، توانست چندین روستا را که تروریست‌ها به آن حمله کرده بودند تحت کنترل درآورد.

تروریست‌های جبهه النصره و امارت اسلامی عراق و شام به عنوان شاخه‌های القاعده در سوریه در کنار برخی گروه‌های وابسته به ارتش آزاد، از یکشنبه گذشته عملیات گسترده‌ای را برای کنترل بر مناطق استراتژیک لاذقیه آغاز کردند و توانستند در روزهای ابتدایی این عملیات چندین منطقه را اشغال کنند ولی از کنترل بر مناطق راهبردی مشرف به سواحل غربی سوریه در دریای مدیترانه ناکام ماندند.

تروریست‌ها در نظر دارند تا با کشاندن درگیری به سمت ساحل از محاصره نیروهای ارتش خارج شوند و زمینه ارسال سریع‌تر سلاح توسط کشورهای غربی و عربی را فراهم کنند.

المیادین در گزارشی از لاذقیه با اشاره به اینکه ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را برای مقابله با افراد مسلح آغاز کرده، تصریح کرد که نیروهای ارتش کنترل دو روستای «أوبین» و بلندی‌های «النبی اشعیا» را بدست آورده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *