جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

مداخلات درمانی دربرخی آرایشگاه‌های زنانه!

يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 305502
رییس اتحادیه بانوان آرایشگر مشهد گفت: با واحدهای غیر مجاز برخورد قانونی خواهیم کرد.
به گزارش جهان، طاهره کاهانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با توجه به رشد جمعیت در شهر مقدس مشهد و اشتغال زنان به این رشته هنری، اتحادیه سعی کرده است که با یاری ارگان‌های مربوط، بتواند برای صدور پروانه کسب به زنان جامعه کمک کند.

وی با اشاره به این‌که مکان‌های غیر مجاز توسط ستادهای خبری اتحادیه و بازرسان فعال، شناسایی می‌شوند، افزود: از طریق کمیسیون بازرسی، اتحادیه به مکان‌های فوق مراجعه می‌کند و طبق مراحل قانونی دعوت‌نامه و در غیر این صورت به واحدهای غیر مجاز اخطار می‌دهد و در نهایت برخورد قانونی صورت می‌گیرد. این امر توسط اتحادیه و اداره اماکن استان صورت خواهد گرفت.

کاهانی با بیان این‌که این پروسه به پلمب شدن واحد غیرمجاز منجر می‌شود، اظهار کرد: از واحدهایی که شرایط لازم را جهت اخذ پروانه کسب دارند، خواهش می‌کنیم که سریعا به اتحادیه مراجعه کنند تا تحت پوشش اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد قرار بگیرند.

کاهانی در پاسخ به این سوال که مداخلات درمانی بعضی از آرایشگاه‌های زنانه باعث برزو مشکلات عدیده‌ای، هم از نظر قانونی و هم از نظر سلامتی برای افراد جامعه شده است، تصریح کرد: قاطعانه اعلام می‌کنم که مداخلات درمانی در مکان واحدهای صنفی ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

کاهانی اضافه کرد: در تاریخ ۱۲ تیر سال جاری، طرح ساماندهی صنوف بدون پروانه و با پروانه با همکاری اداره اماکن و اتحادیه بانوان آرایشگر مشهد به منظور برخورد با تخلفات آرایشگران برگزار شد.

وی با بیان این‌که در طرح فوق ۳۰ نیروی خانم انتظامی در ۳۰ نقطه از شهر مشهد فعالیت کردند، ادامه داد: به دلیل آگاهی اعضای با پروانه ما و گذراندن کلاس‌های اصناف و آموزشی بهداشت، هیچ مورد تخلفی مشاهده نشد و با سالن‌های بدون مجوز، برخورد قانونی به عمل آمد.

رییس اتحادیه بانوان آرایشگر مشهد در خصوص آموزش آرایشگری در آرایشگاه‌ها گفت: افرادی که از این اتحادیه پروانه کسب دریافت می‌کنند، طبق قانون نظام باید در امور خدمات آرایشی فعالیت کنند و تنها از طریق دستورالعمل طرح استاد – شاگردی که دارای شرایط خاصی است، می‌توانند بحث آموزش را انجام دهند.

کاهانی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات این صنف همکاری مسئولین را می‌طلبد تا بتوانیم بانوان این شهر را که به رشته هنری روی آورده‌اند، ساماندهی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *