جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

انبوه‌سازی بر مسکن مهر اولویت دارد

سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 302802
رییس جامعه مهندسان مشاور ایران معتقد است: شهرک‌سازی و انبوه‌سازی نسبت به پروژه مسکن مهر اولویت دارد و بهتر است انبوه‌سازی‌ها با اعتماد بیشتر دولت توسط بخش خصوصی رواج یابد.
به گزارش جهان، عطا‌الله آیت‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در صورتی که دولت به بخش خصوصی و انبوه‌سازان اعتماد بیشتری کند و شهرک‌سازی و انبوه‌سازی‌ها رواج یابد، مسکن مهر نیز به عنوان ساخت و ساز عادی ادامه خواهد داشت.

به گفته وی چنانچه پروژه مسکن مهر به روند ساخت و ساز عادی برای تامین نیاز دهک‌های پایین ادامه یابد، بخش خصوصی وارد ساخت و ساز می‌شود و عرضه واحدهایی که از انبوه‌سازی‌ها تولید شده است، نیاز بازار را تامین خواهد کرد و قیمت‌ها متعادل می‌ماند.

رییس جامعه مهندسان مشاور ایران با بیان اینکه اگر دست دولت‌ از ساخت و ساز مستقیم مسکن کوتاه‌ شود، این امر روند سریع‌تری پیش می‌رود، افزود: اگر شهرک‌سازی و انبوه‌سازی توسط بخش خصوصی افزایش یابد بازار مسکن آرامش بیشتری خواهد داشت.

آیت‌اللهی با اشاره به ظرفیت تهران در ساخت‌وساز و انبوه‌سازی در مناطق مختلف، اظهار کرد: برخی مناطق تهران قابلیت انبوه‌سازی وجود دارد که این امر محقق شده است اما در برخی مناطق به دلیل گسترش انبوه‌سازی‌ها، کیفیت ساخت‌وساز کاهش یافته است.

وی با اشاره به انبوه‌سازی‌ و شهرک‌سازی‌ها در شرق و غرب تهران گفت: برخی انبوه‌سازی‌ها مناسب و برخی دیگر به گفته مسئولان فقط خوابگاه است و امکانات و نیاز مردم خارج از شهر تامین شده که باید دولت خدمات روبنایی و زیربنایی را یکجا فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *