يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۱

چه کسانی از دولت پول کلان می‌گیرند و قانون‌شکنی می‌کنند؟

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 301218
در ادامه افشاگری‌های موافقان و مخالفان خانه منحله سینما، جمال شورجه مطالبی را درباره علیرضا داوودنژاد، از حامیان پر سر و صدا و فحاش هیئت مدیره غیرقانونی اصناف سینمایی منتشر کرده است.
چه کسانی از دولت پول کلان می‌گیرند و قانون‌شکنی می‌کنند؟
به گزارش جهان، شورجه در این یادداشت نوشته است همین آقای داوودنژاد، در یک سال گذشته ۷۰ میلیون تومان برای معالجه فرزندشان از سازمان سینمایی گرفته‌اند حدود ۲۰۰ میلیون برای فیلم خانوادگی سال گذشته کار کردند از فارابی گرفته‌اند از آن وام‌های پس نده! سال گذشته فیلم خانوادگی ایشان «کلاس هنرپیشگی» جایزه بهترین فیلم را از جشنواره فیلم همین دولت دریافت می‌کند و ایشان با تمام خانواده روی سن محل برگزاری اختتامیه قرار می‌گیرند و آنجا هم باز تکه‌هایی به دولت می‌اندازند اینها اگر نمکدان شکستن نیست پس چیست؟

این کارگردان در ادامه آورده است: همین آقای داوودنژاد در دهه اول انقلاب به گفته خودشان به دلیل نافرمانی از مدیران سینمایی وقت مجبور به جلای وطن به شمال کشور شد و لام تا کام حرف نمی‌زد چرا که آنها با پنبه سر می‌بریدند و کسی جرأت نداشت صدایش درآید اما در همین یکی- دو سال اخیر و همین چند روز چقدر به مدیران سینمایی و مسئولان دولتی اهانت و تهمت و فحش و ناسزا می‌گویند!

وی همچنین در بخشی از این یادداشت که بانی‌فیلم آن را منتشر کرده خطاب به محمدعلی سجادی، دیگر حامی خانه سینما نوشته است: «گفته بودید که من باعث ۵ سال خانه‌نشینی شما برای ساخت فیلم «چون باد» شدم که در سال ۶۷ ساختید. خاطرتان باید باشد در آن سالها مدیران وقت سینمایی آقایان فخرالدین انوار و سید محمد بهشتی بودند.

من و امثال من در آن دولت و سیستم سینمایی هیچکاره بودیم. جناب بهشتی در آن زمان مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بود و ایدئولوگ سیستم سینمایی و سیستم حمایت و هدایت و نظارت را مدیریت می‌کردند. حالا هم از مشاوران ارشد فرهنگی دولت اعتدال هستند و نیز در دوران اصلاحات هم از بک‌گراند (پشت سر) سیستم فرهنگی را هدایت می‌نمودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *