چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

هیئت مدیره خانه منحله سینما بی‌تعهدی خود به قوانین را ثابت کردند

شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 300468
برخی از اعضای اصناف غیرقانونی خانه منحله سینما، روز پنجشنبه درحالی اقدام به برگزاری تجمع بدون مجوز نمودند که این بار هم این گردهمایی با بی محلی اکثریت قریب به اتفاق سینماگران مواجه شده و همچون تجمع قبلی، با رفتارهای خشونت آمیز برخی افراد و استقبال رسانه دولتی انگلیس همراه شد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، حمایت رئیس جمهور از بازگشایی خانه سینما و انتقاد وی از پلمپ درب ساختمان و کوتاه آمدن رییس سازمان سینمایی این تشکیلات سبب جری شدن هیئت مدیره خانه منحله سینما شد. به طوری که آن ها حتی در مصاحبه های خود به صراحت این موضوع را عنوان کرده اند.

به این ترتیب، از روز سه شنبه انتشار پیامک به اعضای اصناف سینمایی غیرقانونی آغاز شد و ارسال کنندگان این پیامک ها در متن ارسالی تأکید کرده بودند که «حضور همه اعضای خانه سینما ضروری است، لطفا اطلاع رسانی کنید». با این حال در این تجمع هم اکثریت قریب به اتفاق اعضای اصناف حضور نداشتند و تنها برخی از دوستان و همراهان هیئت مدیره غیرقانونی خانه سینما روبروی ساختمان این تشکل منحل شده گرد هم آمدند. با وجودی که تجمع آن ها فاقد مجوز قانونی بود.

با وجود مماشات، برخی از تجمع کنندگان سعی داشتند که فضا را متشنج کرده و کار را به خشونت کشانند. به طوری که خبرگزاری ها گزارش داده اند که تعدادی از سینماگران قصد داشتند از در پارکینگ وارد ساختمان شوند و برخی نیز اقدام به شکستن قفل های درب ها نمودند.

در نهایت با مذاکره سردار ساجدی نیا رئیس پلیس استان تهران با محمدمهدی عسگرپور رئیس خانه منحله سینما، مقرر شد که تا ششم مرداد، هیچ کس وارد ساختمان خانه سینما نشود تا پس از آن زمان درباره آن تعیین تکلیف شود.

جای سؤال است، گروهی که در این مقطع و قبل از بازگشایی خانه سینما کمترین پایبندی به قانون از خود نشان داده اند، آیا می توانند پس از بازگشت مجدد به قدرت و پس گرفتن میزهای خود به قانون عمل کنند. حداقل سابقه و کارنامه برخی گردانندگان پاسخ را منفی می‌کند.

در سیاهه این گروه چیزی جز عدم ثبت، تغییر غیرقانونی اساسنامه، ارتباطات مشکوک با بیگانگان، عدم رسیدگی به امور صنفی سینماگران و پی گیری اهداف و خواسته های نامشروع گروه های سیاسی، تجمع غیرقانونی ، تظاهر به رفتارهای شعبان بی مخ ها و‌... دیده نمی شود. نکته قابل توجه دیگر، استقبال شبکه بی‌بی‌سی فارسی از این اتفاقات و حمایت همه‌جانبه این رسانه دولت انگلستان از رفتارهای سرکردگان خانه منحله سینما است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *