دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۶
۱۳

پاسخ «شورجه» به نامه فریدون جیرانی

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 299963
همان‌ها که در ایام فتنه در خیابان‌ها شعار اسرائیلی نه لبنان نه غزه سر می‌دادند و با دشمنان این ملت بزرگ هم‌صدا می‌شدند، حالا در قالب و چهره‌ای دیگر مقابل این احکام لب به اعتراض می‌گشایند.
پاسخ «شورجه» به نامه فریدون جیرانی
به گزارش جهان به نقل از فارس، "جمال شورجه" کارگردان سینما به نامه اخیر فریدون جیرانی در واکنش به دستور شمقدری برای حذف آثار مخملباف از موزه سینما واکنش نشان داد و نامه‌اش را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد.

در بخشی از نامه آمده است: جریانی از داخل کشور آنها که سینما را برای سینما و هنر را برای هنر می دانند و اصالت می‌دهند و هیچ گاه و در هیچ برهه‌ای از تاریخ انقلاب با ملت شریف و شهید پرور ایران همگرا و همسویی نکردند. متن کامل نامه به شرح ذیل است:

گر حکم شود که مست گیرند...


جمع آوری آثار و نشانه‌های یک خائن به ملت شریف و شهیدپرور ایران از موزه سینما یک حرکت جهادی و انقلابی بود که به دستور ریاست سازمان سینمایی در این روزها صورت گرفت حرکتی که می‌بایست پیش از اینها انجام می شد. ولی باز از اجر آن نمی کاهد. آنها که به ارزش‌ها و باورها و اعتقادات ملت بزرگ این مرز و بوم پشت می‌کنند و آغوش به سوی رژیم صهیونیستی جنایتکار و متجاوز همچون اسرائیل غاصب و آمریکای جهان‌خوار و جنگ طلب باز می کنند هیچ گاه جایگاهی در دل ملت بزرگ ایران ندارند و مطرودان سیه روی هستند به مثابه «خسرالدنیا و الاخره» .

اما جریانی از داخل کشور آنها که سینما را برای سینما و هنر را برای هنر می‌دانند و اصالت می‌دهند و هیچگاه و در هیچ برهه‌ای از تاریخ انقلاب با ملت شریف و شهید پرور ایران همگرا و همسویی نکردند و همیشه آب به آسیاب دشمنان این ملت ریختند لب بر نصیحت و اعتراض گشوده‌اند و این عمل انقلابی و شجاعانه را سیاست‌زده و عجولانه و یا جو زده عنوان می‌کنند. تولی و تبری از احکام اسلام عزیز و تشیع علوی است. احکامی پیشرو که نشست عنصرهای سیاست پیشه و سکولار در داخل و خارج آن‌را برنمی‌تابند همان‌ها که در ایام فتنه در خیابان‌ها شعار اسرائیلی نه لبنان نه غزه جانم فدای ایران سر می‌دادند و با دشمنان این ملت بزرگ هم‌صدا می‌شدند و حالا در قالبی و چهره‌ای دیگر مقابل این احکام لب به اعتراض می‌گشایند. بدون شک هر کسی که با این حکم مخالفت می‌کند دوست و دشمن ایران محسوب می‌شود هرچقدر هم حرف و کلام خود را بخواهد در لفافه فریبنده فرهنگ وهنر بخواهد بیان کند.

امثال مخملباف را همین‌ها در روزگاری محمل‌باف می‌نامیدند ایشان از همان اولین تولیداتش نشانه‌های تحریف و التقاط و عناد در آثارش موج می زد ما شاهد بودیم که این فیلمساز خود فروخته چطور از امکانات و ظرفیت‌های این کشور و ملت در روزهای خون و جهاد در حالی‌که جوانان این کشور در مرزها برای ایستادگی در برابر دشمن کینه توز بعثی تن به میدان‌های مین و سیم خاردارها و گلوله‌های می‌سپردند و با گوشت و پوست خود از خاک ایران عزیز دفاع می کردند ایشان به اصطلاح در حال تجربه اندوی و فیلمسازی با بیت المال حوزه هنری بودند تا در چنین روزهایی چهره واقعی خود را نشان دهند و از پشت تریبون‌های رژیم جنایتکار اسرائیل ندای صلح و انسان دوستی بدهد و اسرائیل و فلان فرقه ظاله و دست‌ساز انگلیس را دوست خطاب بکند.

حال سؤال اینجاست چرا باید برای چنین منافق وطن فروشی که دین و ایمان خود را هم از دست داده و خودرا بی‌دین می نامد دل بسوزانیم و آثار ننگ آلود او را جزو افتخارات موزه سینما بدانیم. بله اگر موزه خائنین به وطن روزی دایر شود، آثار ایشان در آن موزه جای می‌گیرد و خیلی از وطن فروشان جیره‌خوار دیگر که در حال حاضر در زمین دشمن باز می‌‌کنند.

گر حکم شود که مست گیرند...

جمال شورجه _ ۲۵/۴/۹۲
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من
شیر مادرت حلالت جناب شورجه
Iran, Islamic Republic of
احسنت آقاي شورجه! واقعا كسي از اهل هنر بايد جواب مدعيان هنر را بدهد.
Iran, Islamic Republic of
جناب شورجه! لحنتان عصبانی بود! خداوند به همه شرح صدر عنایت فرمایاد به حق این ماه عزیز!
Iran, Islamic Republic of
حق را گفته با قاطعیت؛ بسیار زیبا و به جا بود
کاملا صحیح است است. به امید روزی که استبداد هنری پایان پذیرد و صد ها هزار هنرمند دیگر غیر از شجریان و مخملباف و کیا رستمی و صادق هدایت و ... که همگی از افتخارات این مرز و بوم هستند به چشم امثال جیرانی و ...بیایند.
رضا
الحمد لله که جناب آقای شورجه و امثال ایشان در حوزه هنر هستند وگرنه باید در این سینما و هنر را گل گرفت .احسنت آقای شورجه
امیر
ببینم مگه ایران سینما هم داره ؟
Iran, Islamic Republic of
زنده باد آقای شورجه
هنری واقعی گفتن واقعیتها وایستادن در مقابل کژیهاست نه دم جنباندن و ادا و اطاوار در آوردن برای خوشامد غربیها و غرب گراهاست
شورجه اصلا کیه چی کارست؟
واقعا شما اقایون افراطی از این ادم بزرگتر تو سینما نداشتید؟
محمد
درود بر شرف و غيرتت آقاي شورجه،تو اين جو سينما اين موضع گيري ها غيرت مي خواد.دلمون رو شاد كردي خدا دلت رو شاد كنه
خدا خیرت بده .ما از اقای جیرانی در تعجب هستیم
مرتضی
واقعا به وجود هنرمندان انقلابی ودینمداری چون آقای شورجه افتخار می کنم.
آفرین بر غیرت انقلابی تو جناب شورجه!
نمیدانم شاید شورجه به تنهائی از همه مردم طلبکار است که این چنین بر طبل جنگ میکوبد.