شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۱

پلیس ترکیه یک معترض دیگر را کشت

شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 295649
نیروهای امنیتی ترکیه روز جمعه در حمله به گروهی از معترضان یک نفر را کشته و هشت تن دیگر را زخمی کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند، در تیراندازی پلیس ترکیه به گروهی از مردم که در اعتراض به ساخت یک پاسگاه ژاندارمری جدید در جنوب شرقی این کشور تظاهرات می کردند، یک نفر را کشتند و هشت نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

خبرگزاری کردی «فرات نیوز» با تأیید خبر کشته شدن یک معترض، تصریح کرد: نیروهای پلیس پس از آن اقدام به تیراندازی کرد که تظاهرات کنندگان شماری از چادرهای برپا شده در داخل اردوگاه را به آتش کشیدند و به سمت نیروهای امنیتی سنگ و بمب های آتش افروز پرتاب می کردند.

این حوادث در شرایط اتفاق می افتد که دولت محافظه کار اسلامی ترکیه با بزرگترین حرکت اعتراضی از زمان به قدرت رسیدنش در سال ۲۰۰۲ روبرو شده است.

این تظاهرات اعتراضی که از ۳۱ ماه می نخست در استانبول بالا گرفت، در ابتدا نسبت به ساخت یک مجتمع تجاری در پارک «گزی» استانبول واقع در میدان تقسیم صورت می گرفت، اما سپس با گسترش دامنه این تظاهرات به شهرهای دیگر از جمله «آنکارا» پایتخت، این اعتراض ها جنبه سیاسی به خود گرفت و به اعتراضاتی ضد دولتی تبدیل و شعارهایی مبنی بر استعفای دولت در آن سر داده شد.

پلیس ضد شورش در برخورد با معترضان از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش استفاده کرده است که در جریان این خشونت ها دست کم ۵ معترض کشته و صدها تن دیگر مجروح شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تركيه وعربستان وبحرين واسراييل و......آزادندمردم را بكشد اما درسوريه تروريستها آزادند مردم را بكشند؟ عدالت ازنوع غربي!!!!!