يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

قطع شبکه‌های ایران از اینتل‌ست

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 295194
مسؤولان ماهواره "اینتل ست" از قطع پخش برنامه ماهواره‌یی شبکه‌های کشورمان طی هفته‌ی آینده خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از آفتاب، مسؤولان "اینتل‌ست" گفتند پخش برنامه‌های شبکه انگلیسی‌زبان "پرس تی‌وی" و شبکه اسپانیایی‌زبان "هیسپان تی‌وی" از تاریخ یکم ژوئیه (۱۰ تیر) متوقف خواهند شد.

پرس تی‌وی در خبری اعلام کرد: شرکت ارایه‌دهنده خدمات ماهواره اینتل‌ست که مقر آن در کشور "لوکزامبورگ" قرار دارد، با ارسال نامه‌ای برای دفتر خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد که تحریم‌های غیرقانونی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دلیل اصلی توقف پخش برنامه شبکه‌ای ایرانی از این ماهواره بوده است.

مسؤولان "اینتل‌ست" در ادامه این خبر افزوده‌اند: پخش برنامه‌های شبکه انگلیسی‌زبان "پرس تی‌وی" و شبکه اسپانیایی‌زبان "هیسپان تی‌وی" از تاریخ یکم ژوئیه (۱۰ تیر) متوقف خواهند شد.

مسؤولان "اینتل‌ست" در نامه خود اظهار داشته‌اند که باید "مطیع" تحریم‌های اعمال شده علیه ایران باشند اما "مایکل مان" سخنگوی "کارتین اشتون" مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره در مصاحبه با شبکه خبری "پرس تی وی" خاطرنشان کرده که تحریم‌های وضع شده علیه کشورمان بخش رسانه‌یی را شامل نمی‌شوند.

پرس تی‌وی و چندین شبکه دیگری متعلق به کشورمان از ژانویه سال گذشته میلادی تحت فشار شدید دولت‌های اروپایی قرار گرفته‌اند. این دولت‌ها در اقدامات خصمانه خود از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای خواسته‌اند تا پخش برنامه شبکه‌های ایرانی را متوقف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *