سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰

تصاویر گذر ایستگاه فضایی از مقابل خورشید

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 294772
یک عکاس نجومی با استفاده از دوربین عکاسی پر سرعت متصل به یک تلسکوپ، موفق به شکار لحظه گذر ایستگاه فضایی چین از مقابل دیسک خورشیدی شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، "تیری لگوت" عکاس نجومی با استفاده از تلسکوپ TOA-۱۵۰‌ و در زمان رصد خورشید موفق به عکسبرداری از گذر فضاپیمای شنژو ۱۰ ملحق شده به ماژول آزمایشگاه فضایی تجربی تیانگونگ-۱ از مقابل دیسک خورشیدی شده است.

این عکاس نجومی با استفاده از فیلتر نوری سفید، علاوه بر عکسبرداری از لحظه گذر ماژول آزمایشگاه فضایی چین، جزئیات بسیار دقیقی از لکه های خورشیدی به همراه برآمدگی ها در فوتوسفر خورشید را به تصویر کشیده است.

برای تهیه تصویر دوم از فیلتر هیدورژن- آلفا استفاده شده است که گذر ماژول آزمایشگاه فضایی را بصورت خطی نشان می دهد؛ برای این تصویر یک دوربین عکاسی پر سرعت به تلسکوپ متصل شده است که از قابلیت تهیه ۳۸ فریم در ثانیه برخوردار است.

این تصاویر در تاریخ ۱۶ و ۱۷ ژوئن (۲۶ و ۲۷ خرداد) از جنوب فرانسه تهیه شده اند.

ماژول آزمایشگاه فضایی تجربی تیانگونگ-۱ در حال حاضر در ارتفاع ۳۷۰ کیلومتری بالای زمین قرار دارد و «وانگ یاپینگ» دومین فضانورد زن چین به همراه دو فضانورد دیگر به نام های «ژانگ شیائوگانگ» و «نی هایشینگ»، طی ۱۵ روز اقامت در فضا به انجام آزمایش های علمی مختلف و تست سیستم های ماژول فضایی می‌پردازند.




نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *