جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

بهای جهانی طلا و نقره اندکی افزایش یافت

شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 294249
بهای معاملات طلا و نقره روز جمعه به دنبال تقاضای بالای خرید که برای سود بردن از افت شدید قیمت این فلزات شکل گرفت، اندکی بالاتر رفت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل در ماه اوت در بازار کامکس نیویورک، ۵.۸۰ دلار یا ۰.۴ درصد افزایش قیمت داشت و به ۱۲۹۲ دلار رسید.

از زمان وقوع بحران مالی، طلا به پناه امنی در برابر ریسک‌های مربوط به کاهش ارزش ارز، ورشکستگی دولتی و تورم حاصل از سیاست‌های انبساطی مالی تبدیل شده بود اما جذابیت این فلز طی ۱۸ ماه گذشته به دلیل رشد اقتصادی قوی‌تر، ترقی بازارهای سهام آمریکا و تورم اندک کاهش یافته است.

قیمت‌های طلا روز پنج شنبه به دنبال مطرح شدن کاهش روند برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا، ۶.۴ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از سپتامبر سال ۲۰۱۰ رسید.

این ضرر روز جمعه با بازگشت معامله‌گران به بازار برای سود بردن از قیمت‌های پایین‌تر اندکی جبران شد. از سوی دیگر افزایش خرید فیزیکی در آسیا و اروپا نیز قیمت‌های طلا را تقویت کرد.

با وجود رشد قیمت در روز جمعه، بهای طلا در یک هفته گذشته هفت درصد کاهش داشت که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از زمان سقوط این فلز از رکورد بالا در سپتامبر سال ۲۰۱۱ بود.

به گزارش وال استریت ژورنال، قیمت‌های نقره صعود طلا را دنبال کرد. بهای معاملات نقره برای تحویل در ماه ژوییه در کامکس، ۱۳.۶ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۹.۹۵۹ دلار در هر اونس رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *