شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱۵
۲

افزایش وام مسکن بنیاد شهید

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 292884
معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پیشنهاد این سازمان برای ارائه وام مسکن به ۱۰۰ هزار نفر در سال جاری، اظهار کرد: وام مسکن برای جامعه هدف در سال جاری به ۴۰، ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
به گزارش جهان، حسین هادیانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه میزان وام مسکن مورد نظر برای جامعه هدف تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس مصوب شده است، عنوان کرد: هنوز این مصوبه به بنیاد ابلاغ نشده است.

وی در مورد میزان وام مسکن برای جامعه هدف تحت پوشش بنیاد در سال جاری، اعلام کرد: برای شهرهای بزرگ بالای یک میلیون نفر ۶۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها ۵۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۴۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه این وام با کارمزد چهار درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: مابه‌التفاوت سود بانکی وام پرداختی را دولت از طریق اعتبارات خود به بانک‌ها می‌پردازد و تنها چهار درصد سود بانکی را جامعه هدف بنیاد پرداخت خواهند کرد.

به گفته هادیانی، جامعه هدف بنیاد شامل والدین، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان بالای ۲۰ درصد و آزادگان هستند که در مجموع شامل بیش از یک میلیون نفر می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۶۰۰ هزار نفر از این جامعه هدف یک میلیون نفری، وام مسکن دریافت کرده‌اند، به ایسنا گفت: در سال گذشته برای یکصد هزار نفر پیشنهاد دریافت وام مسکن داشتیم که حدود ۴۰ هزار نفر از آنها موفق به دریافت وام شده‌اند و تا پایان تیرماه سال جاری نیز در این رابطه برای دریافت وام فرصت باقی است.

به گفته معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران، در شهرهای کوچک که زمین ارزان‌تر است وزارت راه و شهرسازی موظف است به جامعه هدف بنیاد زمین اختصاص دهد و بانک ها نیز موظف به پرداخت وام به این افراد هستند، اما واقعیت این است که در تمامی شهرهای کشور به علت نبود زمین امکان چنین اقدامی وجود ندارد و پرداخت وام تنها کمکی مادی است.

وی همچنین در مورد میزان وام مسکن برای جامعه هدف بنیاد در سال گذشته، یادآور شد: در سال گذشته میزان وام برای شهرهای بزرگ ۴۵ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
حسین
خداوند من بدبخت فرزند شهید باسه فرزند با ده ملىىون وام مسکن چکارکنم چرامباالتفاوت وام مارانمى دهند حالا که زىادشده /چرااىرانى جماعت تا زوربالاى سرشان نباشه کاری نمی کنند