جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

مشارکت بیش از ۶۷ درصدی مردم در انتخابات

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 292069
سرپرست مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) آخرین نظرسنجی این مرکز را اعلام کرد.
به گزارش جهان، محمد آقاسی سرپرست مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به برخی از نتایج آخرین نظرسنجی‌ها پیرامون انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، روش تحقیق را پیمایشی و جامعه آماری را تمام افراد بالای ۱۸ سال در سراسر کشور اعم از شهری و روستایی اعلام کرد.

به گفته وی اندازه نمونه با در نظر گرفتن خطای نسبی ۰.۰۱۷ برابر با ۱۳۲۹۲ نفر در کل کشور بوده که در نهایت ۱۴ هزار نمونه مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا)خاطرنشان کرد: ۵۳ درصد از افراد نمونه را مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل داده‌اند.

وی میانگین سن پاسخگویان را ۳۵.۷ اعلام کرد و گفت: کمترین سن ۱۸ سال و بیشترین سن ۹۰ سال بوده است. ۳۱ درصد از افراد نمونه تحصیلات دیپلم و ۲۵.۹ درصد تحصیلات زیر دیپلم دارند. ۶۹.۱ درصد شهری و ۳۰.۹ درصد نیز روستایی هستند.

به گفته آقاسی، مطابق با آخرین نظرسنجی ایسپا ۶۷.۷ درصد از مردم به صورت قطعی یا با احتمال زیاد در انتخابات پیش‌رو شرکت خواهند کرد. در ضمن میزان شرکت روستائیان بیشتر از جامعه شهری است.

وی تصریح کرد: مطابق با یافته‌های این نظرسنجی استان‌های خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، چهارمحال و بختیاری در رتبه اول تا چهارم میزان شرکت در انتخابات قرار دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *