يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

به قول ارباب... آزاد نيست!

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 288841
يک سلطنت‌طلب مقيم اروپا به تقليد از مواضع چند روز اخير وزارت خارجه آمريکا گفت انتخابات در ايران آزاد و سالم نيست.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، شيرين عبادي در نوشته‌اي انباشته از انواع مغالطچه‌ها و تحريفات ابتدا تصريح کرد«قانون‌اساسي جمهوري اسلامي بر انتخابات آزاد تأکيد دارد» اما سپس با حمله به قانون‌اساسي مدعي شد: مردم در ابتداي تاسيس جمهوري اسلامي ايران در رفراندومي که برگزار شد، بايد از ميان ۲ گزينه رژيم سلطنتي و رژيم جمهوري اسلامي يکي را انتخاب مي‌کردند. اين امر يعني حق انتخاب از افرادي که به هيچ يک از دو نظام معتقد نبودند، سلب شد؛ به عبارتي اساس جمهوري اسلامي ايران با انتخابات نادرستي پي‌ريزي شد. از آن پس سلب حق حاکميت مردم به انحاي مختلف اتفاق افتاد.

وي به تأسي از مقامات وزارت خارجه آمريکا و بدون آن که اذعان کند دادگاه فدرال آمريکا-مسئول ذي‌صلاح درباره انتخابات آن کشور نهادي انتصابي است، شوراي نگهبان را نهادي غيرانتخابي معرفي کرد و مدعي شد حقوقدانان اين شورا را رئيس قوه قضائيه انتخاب مي‌کند. اين در حالي است که نظر نهايي درباره نامزدهاي حقوقدان شورا با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است.

ادعاي شيرين عبادي درباره رفراندوم جمهوري اسلامي خلاف واقع است چه اينکه مردم در آن رفراندوم بين رژيم سلطنتي و جمهوري اسلامي مخير نشده بودند بلکه گزينه‌هاي موجود «آري» يا «نه» به جمهوري اسلامي بود و ۲/۹۸ درصد مردم با وجود تبليغات گسترده و دعوت قاطبه گروهک‌هاي ضدانقلاب براي دادن رأي نه به جمهوري اسلامي، رأي آري به آن دادند تا نظام برآمده از انقلاب اسلامي خويش را براساس رفراندوم دشمن کور کن تأسيس کنند و دهان بهانه‌جويان را ببندند.

عبادي از جمله سلطنت‌طلباني است که ضمن مقالاتي در دوره طاغوت خواستار سرکوب ملت انقلابي ايران شده و آنها را اوباش خوانده بود. اما او پس از انقلاب دموکرات و جمهوري‌خواه شد و به اعتبار خوش‌خدمتي‌هايش به آمريکا، از طريق سازمان تروريستي منافقين براي نامزدي جايزه نوبل صلحي که پيش از آن به امثال شيمون پرز (قاتل کودکان فلسطيني) اهدا شده بود، معرفي گرديد.

عبادي توضيح نمي‌دهد که اگر دموکرات و جمهوري‌خواه واقعي و طرفدار انتخابات بود چرا در صف خدمتگزاران آستان‌بوسي رژيم ديکتاتوري و کودتايي پهلوي قرار داشت؟! و چرا در آن روزگار به جاي اعتراض به اختناق، در صف ستايشگران و توجيه‌کنندگان سرکوب‌هاي آن قرار گرفته بود.

وي پيش از اين هم تصريح کرده که چون انتخابات ايران اجازه براندازي نمي‌دهد، آزاد نيست و بايد تحريم شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *