دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

نگاه ویژه آناتولی به بیانات رهبر انقلاب

جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 278037
سخنان رهبر معظم انقلاب در اولین روز از سال نو بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری ترکیه داشت و خبرگزاری آناتولی نگاهی ویژه به این بیانات داشته است.
نگاه ویژه آناتولی به بیانات رهبر انقلاب
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، رسانه های ترکیه بیشتر به بخش هایی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در مورد رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس پرداخته اند.
 
خبرگزاری دولتی ترکیه ˈآناتولیˈ که رسانه اصلی در ترکیه محسوب می شود در خبری با عنوان ˈ آیت الله خامنه ای، اسراییل را تهدید به یکسان کردن با خاک کردˈ، نوشت: رهبر عالی ایران در ارزیابی تهدیدهای نظامی اسراییل گفتند که رژیم صهیونیستی در حد و اندازه ای که بین دشمنان ما جای بگیرد نیست. اگر آنان مرتکب خطایی شوند ایران تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کند.
 
این خبرگزاری افزود: رهبر عالی ایران در نخستین روز سال نو در شهر مشهد، در زمینه روابط با آمریکا، تهدیدهای اسراییل، مذاکرات هسته ای و تحریم ها سخن گفتند.
 
آناتولی با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران، نوشت: رهبر جمهوری اسلامی گفتند که ˈاین رژیم در حد و اندازه ای که بین دشمنان ما جای بگیرد نیست. اگر آنان مرتکب خطایی بشوند ایران ،تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می شود.
 
به نوشته این خبرگزاری رهبر عالی ایران با تاکید بر اینکه در مرکز دشمنی با ایران ،آمریکا جای دارد بیان کردند: انگلستان نیز نقش تمام کننده در این راستا ایفاء می کند.
 
آناتولی افزود: رهبر عالی ایران با اشاره به اینکه سال گذشته در ایران با تحریم های سنگین گذشت، ولی در سایه اراده مردم سختی ها پشت سرگذاشته شده و کشور از این میدان با پیروزی بیرون آمده است،.
 
به نوشته این خبرگزاری، حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه با به حرکت درآوردن توانایی های داخلی، از تاثیرات تحریم ها کاسته شده و به صورت یک فرصت درآمده است.
 
این خبرگزاری افزوده است: رهبر ایران با اشاره به درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران، گفتند که ˈواشنگتن در مساله مذاکره با تهران صمیمی نیست و هدف اصلی آمریکا فریب افکار عمومی جهان استˈ.
 
آناتولی نوشت: به گفته حضرت آیت الله خامنه ای، آمریکاییان قبولاندن خواست های خود را به عنوان مذاکره ارزیابی می کنند، ولی ایران مذاکره دور از منطق و صمیمیت را رد می کند.
 
به نوشته این خبرگزاری، رهبر عالی ایران از آمریکا خواست به دشمنی با مردم ایران پایان دهد، زیرا این رویکرد، راه حل است و سیاستهای خصمانه واشنگتن که پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعمال می شود، بعد از این نیز محکوم به شکست است.
 
آناتولی افزود: به گفته رهبر عالی ایران، آمریکا در مرکز دشمنی با ایران قرار دارد و پس از گذشت 34 سال وقتی کلمه دشمن گفته می شود، در اذهان مردم ایران، آمریکا تداعی می شود.
 
به نوشته این خبرگزاری، آیت الله خامنه ای لندن را دشمن مردم ایران معرفی کرد و گفت: انگلستان مستقل حرکت نمی کند و نقش تمام کننده در دشمنی دارد.
 
به نوشته آناتولی، رهبر عالی ایران همچنین بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرد و خواهان شناسایی رسمی این حق هسته ای شد و گفت: برخی کشورها خود را جای جامعه بین المللی می گذارند و با برنامه هسته ای ایران مخالفت می کنند، ولی بخش اعظم جهان از حق انرژی صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی حمایت می کند.
 
به نوشته آناتولی، آیت الله خامنه ای با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران گفت: آمریکا خواهان نتیجه گرفتن از مذاکرات هسته ای نیست، زیرا این مساله را به عنوان بهانه ای برای فشار و تهدید بکار می برد.
 
در این گزارش آمده است: رهبر عالی ایران در سخنان خود به مساله انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و شرکت گسترده مردم در این انتخابات را از لحاظ حاکمیت و استقلال حایز اهمیت خواند و گفت که ˈدشمنان خواهان سایه افکندن بر انتخابات هستند و طرح هایی در این زمینه دارند ولی مردم یکبار دیگر طرح ها و خواسته های دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *