چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

معاون وزیر آموزش: فعلاً استخدام نداریم

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 274954
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود معاون و مربی پرورشی و مشاور در مدارس گفت: نیاز به نیرو وجود دارد اما فعلاً ردیف و سهمیه خاصی برای جذب نیروی جدید نداریم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین هژبری معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش، هر مدرسه یک مربی یا معاون پرورشی دارد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های معاونت پرورشی، تولید ایده‌ها در ستاد است و معتقدیم که نباید به دنبال ارسال بخشنامه باشیم؛ بر این اساس ایده‌ها را ارائه می‌دهیم و استان‌ها به هر میزان که توان دارند، با نگاه بومی و منطقه‌ای اجرا می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه مدتی است که بخشنامه‌هایمان را خیلی کم کردیم، افزود: ارسال بخشنامه‌ها به صفر نمی‌رسد زیرا مواردی اجتناب ناپذیر است.
 
هژبری به تعداد مربیان و معاونان پرورشی مدارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۵ هزار مربی و معاون پرورشی، ۲۰ هزار مشاور و ۵ هزار معلم قرآنی جدید در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند؛ البته از نظر ما مدیران مدارس نیز جزو نیروهای تربیتی و پرورشی هستند و به همین دلیل ۱۳۰ هزار مدیر مدرسه را نیز به حساب این معاونت گذاشتیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این معاونت به نیروی جدید نیاز دارد؟»، بیان کرد: نیاز به نیروی جدید وجود دارد اما فعلاً ردیف و سهمیه خاصی برای جذب نیروی جدید نداریم.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره نیروهای قراردادی با سازمان دانش‌آموزی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که همکارانی که با سازمان دانش‌آموزی قرارداد دارند، با وزارتخانه قراردادی شوند که در حال پیگیری هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *