پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۱

استان مجمع الجزایر خلیج فارس تشکیل شود

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 273095
یکی از اساتید و پژوهشگران تاریخ گفت: جزایر خلیج فارس همانند ارث پدری ما هستند و باید برای آبادسازی آنها استان مجمع الجزایر خلیج فارس تشکیل شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، خسرو معتضد سه شنبه شب در سومین همایش وحدت و انسجام جوانان ایران اسلامی که در کنار آبهای خلیج فارس در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس برگزار شد، عنوان کرد: من در سالهای 51 و 64 به بندرعباس سفر کرده بودم اما امروز زمانی که به این شهر وارد شدم نتوانستم جایی را بشناسم و از این همه پیشرفت این شهر مبهوت شدم.
 
وی ادامه داد: نسل های گذشته ایران آرزو داشتند زمانی کشورشان تا این حد پیشرفت کند و آباد شود و امروز به واقع اشک شوق از چشمانم جاری می شود زمانی که می بینم دولت این تعداد مسکن برای مردم ساخته است.
 
این استاد و پژوهشگر تاریخ افزود: در واقع می توان گفت که دوران فعلی یکی از دوران عالی زندگی ایرانی هاست و در طول تاریخ چنین پیشرفت هایی کم سابقه است.
 
معتضد در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت خلیج فارس، اظهار داشت: طبق اسنادی که متعلق به 100 سال پیش است، ساکنان مناطق شیخ نشین حوزه خلیج فارس خود تایید کرده اند که جزایر سه گانه متعلق به ایران است و حال ما باید این جزایر را آباد کنیم.
 
وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها آرزو دارند که تنها یک جزیره در آبهای آزاد داشته باشند و این در حالی است که ما 24 گوهر و نگین درخشان را در خلیج فارس در اختیار داریم.
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: جزایر خلیج فارس همانند ارث پدری ما هستند و باید برای آبادسازی آنها استان مجمع الجزایر خلیج فارس تشکیل شود و جزایری همچون ابوموسی، همانند کیش آباد شوند.
 
معتضد در پایان سخنان خود بار دیگر با اشاره به اقدامات عمرانی دولت، بیان داشت: ما قدر اقدامات آقای احمدی نژاد را که در کشور اقدامات عمرانی انجام داد و برای مردم خانه ساخت را 50 سال دیگر متوجه می شویم و در نهایت قدر این اقدامات را می دانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


كاظم
Iran, Islamic Republic of
بسيار فكر زيبايي است