سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تجزيه‌طلبي‌رسانهMI6صداي جبهه‌ملي رادرآورد

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۵۳
کد مطلب: 269113
شبكه بي بي سي در مسير ايجاد و افزايش تنش هاي قومي در ايران گام برمي دارد.
به گزارش جهان، کیهان نوشت: «جبهه ملي» با انتشار نامه اي سرگشاده خطاب به رئيس بخش فارسي نوشت: متأسفانه شاهديم كه BBC مدتي است با بزرگ نمايي مشكلات و اختلافات قومي در ايران در مسير افزايش و يا ايجاد تنش هاي قومي گام برمي دارد متاسفانه استفاده از كارشناساني كه سابقه ايران ستيزي آنان بر كسي پوشيده نيست و پوشش خبري و بزرگنمايي برخي كنفرانس هاي ضد ايراني در برنامه هاي BBC و با توجه به بدبيني عمومي در ايران نسبت به عملكرد دولت انگلستان در 150 سال گذشته باعث بدبيني بيشتر مردم ايران شده است.

به گزارش گويانيوز در ادامه اين نامه با اشاره به نقش منفي و ضد ايراني انگليس در ايران و هند آمده است: انگليس در ايجاد قحطي و قتل عام مردم ايران در جنگ جهاني اول نقش داشت و قربانيان اين واقعه بيشتر از قتل عام يهوديان توسط حكومت نازي در جنگ دوم بود.

انگليس همچنين نقش موثر در ايجاد آشوب هاي محلي در ايران، به گمراهي كشاندن انقلاب عظيم مشروطه و دسيسه چيني در از بين بردن نتايج موثر آن توسط به قدرت رساندن حكومت استبدادي و تحقير ملت فهيم ايران و سرنگوني دولت ملي و قانوني دكتر محمد مصدق داشت. نويسندگان اين نامه افزوده اند: اگر در شبكه بي بي سي كارشناس ضد ايراني دعوت مي شود انتظار است از كارشناسان ايران شناس آگاه نيز دعوت شود تا جواب بسياري از استدلال هاي اشتباه و مغالطه هاي آشكار و تحريف هاي تاريخي در همان برنامه داده شود.

نام بردن از برخي بزرگان 100 ساله اخير ايران كه تمام عمر خود را در جهت آزادي و آزادگي سپري كرده اند به عنوان مشتي فاشيست و نژادپرست در برنامه پرگار با چه استدلال و يا حكم اخلاقي انجام مي پذيرد؟ چرا بي بي سي بايد مردم ايران را نژادپرست بخواند؟

جبهه ملي، علي عزيزي بني طرف از عناصر فراري مقيم لندن را «ترويج كننده گفتمان ضدايراني كه در راستاي تبليغات تجزيه طلبان انگليسي عليه ايران فعاليت مي كند» معرفي كرد و از شبكه بي بي سي به خاطر ترويج تجزيه طلبي با استفاده از افرادي نظير وي انتقاد كرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *