سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱۱
۳۲

مقاله خاتمی علیه انتخابات/ پاسخ رسواکننده کیهان

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۴۹
کد مطلب: 267675
نايب رئيس مجلس ششم مي گويد: نحوه برگزاري انتخابات در ايران همواره مورد مناقشه بوده و حتي آزادترين انتخابات در ايران اگر هم قانوني بوده، با استانداردهاي جهاني فاصله زيادي داشته است.
مقاله خاتمی علیه انتخابات/ پاسخ رسواکننده کیهان
به گزارش جهان، کیهان نوشت: رضا خاتمي اين ادعا را در مقاله اي كه سايت كلمه -مديريت شده از پاريس- منتشر كرد، مطرح كرده است. وي سال 78 در انتخاباتي به مجلس راه پيدا كرد كه بعدها محسن هاشمي پسر ارشد آقاي هاشمي درباره آن گفت اصلاح طلبان در آن انتخابات تقلب كردند.

رضا خاتمي دراين باره توضيحي ارائه نمي دهد كه بدون انتخابات آزاد چگونه به مجلس راه پيدا كرد. در انتخابات مجلس هفتم (سال 1382) وقتي صلاحيت نامبرده در كنار افرادي چون بهزاد نبوي و... رد شد، پارلمان اروپا بيانيه اي شرم آور صادر كرد و مدعي شد «چون اصلاح طلبان كليدي رد صلاحيت شده اند، انتخابات ايران مشروعيت ندارد و به دور از استاندارد است»!

رضا خاتمي در ادامه نوشته خود كه مي گويد هيچ يك از روزنامه ها حاضر به چاپ آن نشده اند، مي نويسد: در چند ماه پيش رو، انتخابات رياست جمهوري نقل همه محافل است. سوال اصلي هم اين است كه آيا اين انتخابات، آزاد برگزار مي شود يا مهندسي شده اجرا مي گردد. به هر حال تجربه تلخ انتخابات قبلي در ذهن ها وجود دارد و به نظر نمي رسد جز با انتخاباتي واقعا آزاد بتوان كام ملت را شيرين كرد. به همين لحاظ شايد لازم باشد در اين فرصت اندك باقي مانده براي زدودن شبهات و دادن تضمين كافي براي برگزاري انتخابات آزاد و امانت داري راي مردم اقداماتي صورت گيرد.

وي مي افزايد: به باور بسياري از اهل علم سياست، نظارت استصوابي نقيض انتخابات آزاد است. چنين است حكم به احراز صلاحيت (در برابر اصل عقلاني احراز عدم صلاحيت).

وي اضافه كرد: تريبون هاي وابسته به حاكميت مدعي هستند كه اصلاح طلبان مرده اند و مردم آنها را به لعنتي هم ياد نمي كنند. از سوي ديگر مدعي هستند تقريبا همه مردم ايران از آنها و سياستهاي آنها رضايت دارند و به علاوه داراي انسجام هم هستند. در اين صورت بر نتافتن رقيبي از اموات چه معنايي دارد؟ آيا ابطال همه ادعاهاي آنها نيست؟ چه ايرادي دارد براي اينكه دنيا در برابر مشروعيت و مقبوليت بي نظير آنها و آزاد بودن بي حد و حصر انتخابات سر تعظيم فرود آورد و در داخل هم حجت به اين چند نيمه جاني كه نفسهاي آخر را مي كشند و هنوز بصيرت كافي پيدا نكرده اند تمام شود در يك روند عقلاني و كم هزينه اجازه داده شود خود اصلاح طلبان مرده هم به يقين برسند كه هيچ جايگاهي در بين مردم ندارند و در جشن ختم خود شركت كنند.

رضا خاتمي در ادامه با بيان اينكه «پيشنهاد مي شود حاكميت چون گذشته از تمام امكانات خود براي ملكوك كردن اصلاح طلبان بهره گيرد و هر چه تهمت و افترا دارد شب و روز از رسانه ملي بر آنها ببارد و روزنامه ها را ببندد و تا مي تواند اصلاح طلب بدلي بتراشد و وارد انتخابات كند و خلاصه بكند آنچه مي تواند بكند»، خواستار دادن مجال دوباره به فتنه گران مي شود و مي نويسد: در پايان همه از هم اكنون امضا كنند كه نتيجه انتخابات هر چه باشد بي چون و چرا مي پذيرند و به منتخب مردم اجازه مي دهند برنامه هاي خود را اجرا كند. اين پيشنهاد بسيار ساده و كم هزينه است. اگر حاكميت مدعي است آنچه درباره جايگاه خود و اصلاح طلبان مرتب تكرار مي كند واقعيت دارد بايد بي درنگ اين پيشنهاد را بپذيرد و اگر نپذيرد البته انتخابات آزاد است.

درباره اين اظهارات مغالطه آميز و انگيزه آن شايسته يادآوري است:1- نامبرده مدت هاست به خاطر بازداشت نشدن- با وجود اتخاذ مواضع افراطي- مورد ابهام نزد حاميان فتنه 88 است و بخشي از اين اظهارنظرها براي رفع آن ابهام و ترديد است 2- آيا بدون احراز صلاحيت افراد، به آنها مجوز پزشكي و مهندسي يا رانندگي مي دهند كه درباره موضوع انتخابات بتوان قائل به عدم لزوم نظارت استصوابي و احراز صلاحيت بود؟ 3- كدام دليل براي آزادي انتخابات در ايران بالاتر از حضور عناصر آلوده اي كه بعدها تحت الحمايه رسمي آمريكا و اروپا قرار گرفتند؟! 4- چه كسي ادعا كرده همه مردم از تك تك عملكردها و جزء به جزء آن رضايت دارند اما همين مردم بودند كه بساط كودتاي مخملي سال 88 را كف خيابان برچيدند.

آيا تودهني بزرگ نهم دي را جز همين ملت به شما و بزرگ تر از شماها در آن سوي مرزها زدند؟ 5- لازم نيست شما رو به قبله شويد تا بگويند مرده ايد. در انتخابات مجلس نهم كه اسفندماه سال گذشته برگزار شد، شما علنا در كنار گروهك هاي ضد انقلاب و رسانه هاي رسمي بيگانه دعوت به تحريم انتخابات كرديد اما در همان مقطع يكي از ركوردهاي بالاي مشاركت در انتخابات مجلس توسط ملت رقم زده شد. اگر دچار مرگ سياسي نشده بوديد كه دوستان شما بعدها علنا نمي گفتند تحريم انتخابات خبط بزرگي بود و از دست رفتن پايگاه اجتماعي ما را نشان داد. 6- خائن را چندبار امتحان نمي كنند اما ملت ما خائنين مدعي اصلاح طلبي را چندين بار طي يك دهه گذشته با حوصله آزمودند.

خيانت هاي حلقه هايي نظير حزب مشاركت از سال 78 رو شد اما آنها به مدت يك دهه- تا سال 1388- تحمل شدند و البته در سال هاي 82، 84، 86 و 88 اجازه يافتند كه اقبال خود را نزد ملت بيازمايند. با اين حال وقتي ديدند از چشم مردم افتاده اند، مرتكب خيانت هاي تازه شده و لگد به ميز دموكراسي و جمهوريت - و سپر اسلاميت- زدند آنها مشاركت جشن 40 ميليوني ملت ايران را تبديل به فرصتي براي جولان دشمن و گروهك ها كردند. با اين وصف فرموده اولياي الهي سرلوحه مردم و حاكميت است كه «مومن از يك سوراخ دوبار گزيده نمي شود».

7- جريان جرزن، قانون شكن و بهانه جويي كه انتخابات را بهانه ايجاد تشنج و ساختارشكني و براندازي مي داند كدام تضمين را مي تواند بدهد كه اگر براي چندمين بار بازنده شد، جرزني نكند. بر فرض كه به آنها اجازه داده شد وارد عرصه انتخابات شوند و دوباره ببازند، آنها چرا بايد خيانت سال 88 را مرتكب نشوند؟ اصلا امضاي آمريكا و انگليس چه اعتباري دارد كه امضاي جماعتي از سالها قبل كه زير بيرق آنها رفته اند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احدی
Iran, Islamic Republic of
بهترین پاسخ داده شده است
حميد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً حرف دل مردم را زده و خيلي منطقي بود مقاله ايشان
حرف دل امثال شما رو زده نه مردم را...!
شما هم خودت رو نماینده کل ملت ندون عزیز دل برادر...
Iran, Islamic Republic of
همینطور شما
ببخشید که ما مثثل شما مردم را یک تعداد معدود نمیدانیم
Iran, Islamic Republic of
آزموده زا آزمودن خطاست...

این همه در سال 88 و متاقبل آن هوچیگری کردند و سر و صدا راه انداختند و تمامیت نظام و امنیت مردم را به چالش کشیدند، حالا می گه اگه راست می گی، دوباره!!!

خجالت هم خوب چیزیه
Iran, Islamic Republic of
این دوستان مخملیمون عجیب توهم مردم بودن دارن، اونم با کلیک در فضای مجازی در بالاترین و الف و اینا. اقا این قرص اکسی که اینا می زنن چیه؟ بدین ما هم بزنیم شاید فهمیدیم اینا چی میگن
احسان
اصولا این جماعت هر وقت از صندوق در بیان انتخابات براشون آزاد بوده هست و خواهد بود
یک شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم مسئولین چقدر صبر دارن ولی مطمئنم اگه اینا تو همون کشورایی که اینا لهله شو میزنن بودن هموون سالهای اول به زباله دون مینداخت
تأیید میکنم که نوشته آقای شریعتمداری حرف دل مردم بود.
هنوز مملکت ما تاوان ندانم کاری ها و قوانین جاهلانه ای که در زمان آنها تصویب شده را دارد میپردازد. دیگر به آنها حتی اجازه حرافی هم ندهید. ممنون
Iran, Islamic Republic of
اینها خودشون به خوبی میدونند که چه خیانتهایی کرده‌اند...
اما دلیل آنکه شرم نمی‌کنند آن است که مأموریت دارند این کارها را انجام دهند...
مگر از صدر اسلام تاکنون امثال اینها بروز و ظهور نداشته‌اند...
منافقینی که دست آخر فرق امیر المومنین را شکافتند مگر خود را مسلمان نمیدانستند؟
تازه به خدا قسم در عمل به صورت ظاهر اسلام هم بسیار مقیدتر از اینها بودند...
اینها که جای خود دارند....
بعضی‌ها در این مملکت قدرت طلب هستن... فرقی هم بین اصولگرا و اصلاح طلب ندارد
بعضی ها دنبال آزادی‌های نامشروع هستند
اما برخی خائن و وطن فروش هستند و بهترین مصداق آن همین افساد طلبها هستند که حاضرند برای رسیدن به قدرت و ثروت و آزادی‌های نامشروع دین و ناموس و مملکت رو بفروشند...
مگر مهاجرانی نکرد، مگر مزروعی نکرد، مگر مراد ویسی نکرد و همه و همه از یاران همین مفسدین سیاسی هستند
Iran, Islamic Republic of
آی گل گفتی.
از بدبختی جهان سومی هاست که استکبار امثال شماها رو به جون ملتهاشون میندازه. تو کشورهایی که امال و ارزوی امثال خاتمی هستن برای انتخابات انواع و اقسام قوانین سفت و سخت برای ورود به انتخابات هست تا هر کسی نتونه رای بیاره بعد اینها غربو چماق می کنن تو سر ما که استاندارد اونارو ما نداریم. اقای نسبتا محترم استاندارد انتخابات لزوما چیزی نیست که غربیا بگن پس اگه خودت عقل تفکر برای رسیدن به استانداردی رو نداری بذار بقیه فکر کنن تو برو استاندارد غربو برای غرب نقد کن تا انتخابات هاشون بهتر بشه
این حرف خاتمی که میگوید اجازه دهید تا این مرده های سیاسی یک بار دیگر به دنیای سیاست برگردند تا ..... شبیه حرف مجرمین در آن دنیا است که به خداوندسبحان میگویند اجازه دهید یکبار دیگر به دنیا برگردیم تا.... در جواب آنها (به تعبیر من) گفته میشود ...
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد خدا تو اين داستان شما کيه؟نعوذ بالله
ميثم باقري
Iran, Islamic Republic of
وقتي داداش ايشون رئيس جمهور شد وايشان يواش يواش از معاونت وزارت بهداشت به نايب رئيسی مجلس رسیدند انتخابات ازاد نبود؟؟
مزدور خائن حنای شما دیگه رنگی نداره این چند صباحی که از عمر ننگین شمامانده بهتره که صرف استغفار و توبه بشه هر چند که بعید میدانم توفیق توبه نیز پیدا بکنید.
Iran, Islamic Republic of
اونها هم ميتونن به شما بگن مزدور خائن
ادب مرد به ز دولت اوست.
Iran, Islamic Republic of
دست بردارید از این برچسب زدن ها و بی تقوایی
دوست
معلوم هست که آزادی به معنای عام وجود خارجی ندارد. اگر بپذیریم که مردم ایران، آزادانه اسلام را می خواهند، نتیجه این می شود که ضد اسلامی ها، دیگر آزادی نخواهند داشت.

مردم ایران، آزادانه قوانین اسلام را پذیرفته اند و به همین دلیل، افراد خبره ای را قرار داده اند تا جلوی ورود بی دین و بد دل به مناصب کشور اسلامی خویش را بگیرند.


بنابراین، فرمایشات ایشان غلط است.
احسان
احسنت.......
دکتر ری
United Kingdom
بسمه سبحانه و تعالی
قصدی ندارم تمام سخنان بیمورد ایشان را بررسی کنم. لذا پنکات زیر بسنده میکنم.
۱- موضعگیری ایشان بر پافشاری کد غربی ٬٬انتخابات آزاد...٬٬ که از طرف اربابان فرنگی وخائنشان به آنها دیکته شده٬ آنهم پس ازبیانات صریح رهبریٔ٬ جای شبهه بر خود فروختگی آنها را نمیگذارد. خود فروختگی و خیانت شاخ و دم ندارد بلکه علائم آن روشن است.

حال این شخص را ممکنست دوحالت مستولی شده باشد: جهالت یا خیانت:
الف- از کوته فکری سخنان رهبری را نفهمیده لذا از ناپخردی ژاژخوایی میکند٬ که باید برای او دعا کرد وراهنمایی نمود تا از گمراهی په در آید. انشاألله اینچنین است. یا
ب- از روی عمد قصد خیانت داشته٬ مستقیم و غیر مستقیم از عوامل ضد انسانی دستور مگیرد. دراینصورت جای آن دارد تا مسؤلین اینگونه عناصر خودفروخته را تحت تعقیب قانونی قرار دهند وگرنه مجددا مکافات ۸۸ تکرار ودراینصورت از بیکفایتی وسهل انگاری عمد است.

و اما ایشان از استاندارد های غرب در انتخابات سخن میگوید.
الف- ایشان کدام غرب را منظور دارد. غربی که در خواب ورؤیا دیده (بله شتر درخواب بیند پنبه دانه). یا غربی که امثال بنده در آن زندگی میکنیم. خوب مشخص است که ایشان اطلاع چندان صحیصی از انخابات غرب ندارد.
ب- بنده به جرأت میگویم انتخابات هــــــــــــــیچ کشور غربی آزدی حتی ۱۰٪ انتخابات ایران اسلامی را ندارد. اگر این حقیقت را ندانید در جهل مانده اید.
ج- ایشان از کشورهای مورد نظرش اسم ببرد (مثلا آمریکا٬ انگلیس٬ آلمان٬ فرانسه٬ هلند و غیره) بنده کارنامه جنایات (نه آزادی) انتخاباتی آنها برایش ردیف میکنم.

اینکه بگویند به ما میدان بدهید ببینید ما طرفدار داریم:
الف- خیانت شما قبلا ثابت شده٬ هنوز تاوان آنرا نداده اید.شمااعتماد ملت را ببازی گرفتید ودست آوردهای انقلاب را دزدیدید وسیاری از آنها را خراب و آلوده کردید. شما را باید به حساب کشید.
ب- مثل اینست که یک دزد بگوید بگذارید من دزدی کنم شما خواهید دید عده ای خوششان میاید. اما چه فرد عاقلی اجازه چپاول مجدد را په یک غارتگر میدهد.

هیج لزومی ندارد کشور با عناصر باطل و سوخته وحدت یا هماهنگی داشته باشد. هر اصلاح طلبان (باصطلاح) خودرا اصلاح کرده از منجلاب فساد بیرون آمدند٬ آنموقع میتوان آنها را کم کم براه راست آود. درغیر اینصورت کوس هماهنگی پا آنان توسط عده ای یا از بی بصیرتی بلکه کوربینی یا توطئه در لباس خیرخواهی است.
نصرکم الله
دکتر ری
Norway
اینها همه از یک دنباله اند. اگر مردم از قبلی رضایت داشتند هیچگاه خاتمی که در ان زمان وزنه ای نبود سرکار نمی امد که حال برادروی این چنین معرکه بگیرد و علنا چنگ در صورت نظام بیاندازد. قبل از اینها دولتی برسرکار امد که در ان زمان بیشتر به جناح راست مشهور بود و بعد از انها نیز دوباره دولتی امد که در سال 84 به عنوان جناح راستی شناخته می شد. من کاری ندارم که قبلش چه بود و بعد از حکومت اصلاح طلبان در زمان حکومت رییس جمهوری فعلی چه اتفاقی افتاد . می خواهم عرض کنم که بافت قوه مجریه بعد از ریاست جمهوری محمد خاتمی از بافت مصطلح اصلاح طلبان نبود( برعکس نهند نام زنگی کافور- اگر خاتمی ها واقعا اصلاح طلبند که در اصلاح طلبی را بایستی گل گرفت ) . قبل از ان نیز اقای خاتمی از موجی ناشی از عدم اقبال از حکومت راست قبلی ( که فعلا چپ شده ) به قدرت رسید. محمد خاتمی موج سواری کرد . حال رضا خاتمی که بطریق اولی هیچ !!!!
اقا رضا حال واقعا اگر می خواهید بگویید که تقلب شده رودربایسی نکن خجالت هم نکش ا . خجالت نکش همان قلیان در عکس را بکش بهتر است.
France
درود بر دو برادر بزرگوار حجت الاسلام سيد محمد خاتمي و دكتر سيد محمد رضا خاتمي، مرگ بر اهانت كنندگان به ايشان كه در حقيقت دشمن دين و ملت و عامل اسرائيل و آمريكا هستند
منصور
Iran, Islamic Republic of
این اقای شریعت مداری نون رو به نرخ روز میخورند وبا مو ضع گیری شان همیشه تفرقه و تشنج و از ادبیات غلط و همیشه فکر میکند که خیلی سیاست مدار است و بجای همه حرف میزند نمیدانیم که چه کاره این مملکت است بنده خدا کجا زندگی میکنی و بعد از انقلاب به کجا رسیده ای ایا درد این مردم خوراک سیاسی اون از فرم برخورد شخصی است یک با رشده از این وضع اشفته بازار که همه از راه رانت و از خون شهیدان نردبان برای خود ساخته و تند بالا میروند نوشته اید مردم به دلار خرج میکنند وبه ریال زندگی میکنند وبا زجر امورات میگذ رانند ایا حق این مردم همین است امثال شماها از غبل خون همین شهدا به اینجا رسیده اید قدری تامل بفر ما ئید واین قدر تند نروید.................
شما نمیدونید که هر چی خبر علیه ضد انقلاب منافق بذارید زیرش هر چی بنویسن بیکارالدوله های مزدور اینها میان کلیک میکنند و نظر منفی میدهند؟ دقت کنید بابا
ابا بصیر
دلار چنده ؟ آقا !!!دسته گل راستها و اصولگرایان چه می کنه !!!چرا پاسخ گو نیستید ؟
سجاد
United Kingdom
رو رو برم عجب رویی داره خاتمی بابا مردم چطوری بگن شما رو نمی خوان اگه می خواستن که توی این چند سال لا اقل یه پیروزی نصفه نیمه رو باید کسب می کردین. عزیز من همه جای دنیا یک نهاد مثل شورای نگهبان داره یه کم مطالعاتتون رو بالا ببرید متوجه امر می شوید.
حسين
آقاي جاي دعوا نيست ،احمدي نژاد كشور را گل وبلبل كرد،پول نفت را سر سفره مردم آورد، عزت مارا در دنيا بالا برد،!!!
در زمان هاشمي وخاتمي چه ، ما پول نفت را كه در سفره خود نديديم، در دنيا هم عزتي نداشتيم!!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
حالا خودمونیم وضع ما الان بهتره یا اون موقع این وضعیت سوء مدیریت نیست تورم رشد اقتصادی منفی بیکاری.... حداقل نظرات منفی را هم بگذارید مثل رسانه ملی عمل نکنید که مخاطبتون کم بشه